fantastisk friskluft i stomiposen

Gode råd , og spørgsmål om problemer med hjælpemidler.
Forumregler
Søg efter hjælpemidler og læs uddrag af Serviceloven i artiklen om hjælpemidler
Eva Birch

fantastisk friskluft i stomiposen

Indlægaf Eva Birch » 26. apr 2013 23:56

Hej ....
Jeg har levet med ileostomi i et par år efterhånden, og mit problem har ofte været den dårlige lugt på badeværelset efter skift eller tømning af stomiposen. Jeg har haft en lille spraydåse med 100 ml frisk luft i, så jeg sprøjtede ud i lokalet inden jeg forlod toilettet.
Det var en jeg havde fået af en medpatient, som kaldte den sin "prutte parfume", men den er ved at ære tom nu. Det er ikke lykkes mig at finde en anden i taske-størrelse til at have med i byen, så gode råd var dyre.
Jeg henvendte mig på apoteket, for at spørge om de kunne hjælpe med at finde en ministørrelse?
Apotekerdamen gik i aktion, og henvendte sig bl.a. til Coloplast som fortalte, at de havde noget helt enestående. Det er en lille flaske med 150 ml i, hvor man skal komme 6-10 dråber ned i stomiposen, og det skulle neutraliserer den dårlige lugt.
Jeg har nu brugt den i en lille uge, og den er fantastisk tør jeg god sige. Alt den dårlige lugt forsvinder eller bliver forvandlet til en mild blomsterduft i stedet for den dårlige lugt.
Det kan varmt anbefales, og der er nu ikke noget at være nervøs for, at forpeste folks badeværelser, efter man har tømt eller skiftet stomiposen.
Pris 79,- kr.
Mange hilsner
Eva Birch

Eva Birch

Re: fantastisk friskluft i stomiposen

Indlægaf Eva Birch » 27. apr 2013 00:05

Jeg glemte at skrive navnet på den lille friskluft = Appliance Deodorant fra Coloplast.

AnneHj

Re: fantastisk friskluft i stomiposen

Indlægaf AnneHj » 27. apr 2013 21:38

Kære Eva......
Vil bare lige sige dig 1000 tak for dit super-gode råd.....
Jeg har haft stomi i et år nu......og det var svært for mig at erfare efter operationen, hvor stort et problem det var med den dårlige lugt.....det var jeg helt uforberedt på......
Så jeg skal så absolut have fat i sådan en deodorant fra Coloplast......tusind tak :D
Hvor er det godt at vi kan hjælpe hinanden herinde......
Mange hilsner fra Anne

i. hansen

Re: fantastisk friskluft i stomiposen

Indlægaf i. hansen » 29. apr 2013 13:00

Hej.
Jeg vil også prøve den spray, tak for tippet. Uha, hvor har jeg mange gange været træt af at forlade toilettet med den stank. Så den skal jeg have fat i. Det vil da gøre det hele nemmere.......

Merete Møller
Indlæg: 56
Tilmeldt: 27. okt 2010 16:35
Årgang: 1941
Stomi siden: 1972
Geografisk sted: Stevns

Re: fantastisk friskluft i stomiposen

Indlægaf Merete Møller » 30. apr 2013 17:26

Hej med jer :D
Jo, det er smart med en lugtfjerner, helt sikkert. Men det ændrer ikke på den kendsgerning, at brugt mad lugter :mrgreen: Det gælder også for dem, der ikke har stomi. Man kunne da af og til ønske, at de gik lige så meget op i ubehagelige lugte som os med stomi. Jeg vil ikke trætte nogen med min livshistorie - men blot oplyse, at min tudsegamle stomi også af og til udsender uventede lugte, der tit afhænger af, hvad jeg har spist. F.eks. kan fisk og skaldyr yde deres til ubehaget.
Indtagelse af medicin kan også øge grimme lugte.
Venlig hilsen
Merete Møller :D

Jesper
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. jun 2011 21:23
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Kbh

Re: fantastisk friskluft i stomiposen

Indlægaf Jesper » 1. maj 2013 21:44

Heysa.

http://www.matas.dk/r10-lugtfjerner-100-ml

Nej, vil ikke reklamere for matas, medmindre det er matas hvor jeg handler, for de er altid søde, hehe.

Men jeg bruger R10 lugtfjerner, er glad for den. Den ikke bare fjerner lugt godt, den fjerner også "duften" efter sig selv, altså total neutral.

Fik en lillebitte en efter operation og blev lidt desperat da jeg så løb tom for dem.
/Jesper


Tilbage til "Hjælpemidler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster