Bestilling hos Danpleje

Gode råd , og spørgsmål om problemer med hjælpemidler.
Forumregler
Søg efter hjælpemidler og læs uddrag af Serviceloven i artiklen om hjælpemidler
Miranda2

Bestilling hos Danpleje

Indlægaf Miranda2 » 11. maj 2012 17:47

Hej
Jeg har indtil videre kun bestilt mine stomiposer telefonisk hos Danpleje. Nu vil jeg gerne begynde at bestille dem via webshoppen, så jeg ikke skal indordne mig Danplejes telefon-åbningstider.
Jeg har været inde på webshoppen, men jeg kan tilsyneladende kun bestille de posertyper, som jeg tidligere har bestilt telefonisk. Jeg vil imidlertid gerne prøve en ny posestørrelse, men hvordan bestiller jeg den, når den ikke står på listen med "bevilgede varer"?

Jeg håber, at der er nogen af jer herinde, der kan hjælpe mig :)

hilsen Miranda

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Bestilling hos Danpleje

Indlægaf Steen Samuelsen » 11. maj 2012 18:13

Hej Miranda

Det kommer an på flere ting. Hvis din kommune er meget hysterisk om at din bevilling kun dækker det der lige præcis står på din bevilling, må du lave en ansøgning til kommunen om ændring af bevillingen. Du kan gøre det selv ved at gå ind på kommunens hjemmeside og hente ansøgningsskemaet, udfylde det og sende det til kommunen.
Ellers kan du gå til stomisygeplejersken og få hende til at hjælpe med at lave en ny ansøgning.

Der er stor forskel på hvor hysteriske kommunerne er. Nogle kommuner tåler ingen afvigelser.
Nogle få kommuner er mere praktiske. Her kan man få en bevilling der dækker plader, poser og tætningsmaterialer efter eget valg, så man ikke skal have ny bevilling hver gang man har behov for at prøve en anden type pose eller plade. (Sådan en bevilling har jeg selv søgt og fået)

Når jeg ønsker at skifte pose bestiller jeg den på Danplejes hjemmeside som IKKE bevilliget vare, men skriver i tekstfeltet at jeg ønsker den noteret som bevilliget vare, hvorefter den fremover er med på listen over bevilligede varer. Meget nemmere end at søge om ny bevilling ved kommunen hver gang.
Du kan prøve denne løsning og se om Danpleje accepterer det, ellers må du i gang med den tunge ansøgningsprocedure ved kommunen.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Marianne Andersen

Re: Bestilling hos Danpleje

Indlægaf Marianne Andersen » 11. maj 2012 19:19

Hej Miranda.
Du bliver nok nødt til at bruge Danplejes telefontid en gang mere for at høre hvor stram din bevilling er udformet, hvis den er "det".
Er der nogen ps`er kan personalet ved telefonen se det på deres "skærm".
Du kan også selv i bestille en kopi af din bevilling hos din kommune.

migo
Indlæg: 79
Tilmeldt: 16. mar 2010 14:30
Årgang: 1968
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Holte

Re: Bestilling hos Danpleje

Indlægaf migo » 11. maj 2012 19:36

Du kan også kontakte producenten for at få tilsendt prøver af forskellige poser/størrelser. Det er den letteste måde at prøve nye poser på. Og i hvert fald meget lettere end at skulle gennem kommunen for bare at prøve en ny pose.

Miranda2

Re: Bestilling hos Danpleje

Indlægaf Miranda2 » 11. maj 2012 21:28

Tusind tak for jeres svar :)
Jeg har før bestilt vareprøver hos Coloplast, men denne gang vil jeg gerne prøve en hel kasse af den nye posetype, og det er vel så Danpleje, jeg skal bestille hos og ikke Coloplast (?)
Jeg bor i Københavns kommune, og i min bevilling står der, at jeg er "blevet bevilget: stomiprodukter efter prisaftalen." Når jeg har bestilt poser telefonisk, har jeg ikke oplevet, at jeg kun kunne bestille nogle bestemte poser, men jeg må nok hellere ringe til dem på mandag og få forholdene afklaret.
Igen: Tak for svarene - det er dejligt altid at få så gode og hurtige svar herinde!


Tilbage til "Hjælpemidler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst