Rød irriteret hud og brug af cremer

Gode råd , og spørgsmål om problemer med hjælpemidler.
Forumregler
Søg efter hjælpemidler og læs uddrag af Serviceloven i artiklen om hjælpemidler
Brugeravatar
Thorun
Indlæg: 33
Tilmeldt: 15. jan 2004 04:24
Årgang: 1978
Stomi siden: 2003
Geografisk sted: Jelling
Kontakt:

Rød irriteret hud og brug af cremer

Indlægaf Thorun » 5. feb 2012 11:51

Hej.

Jeg har i alle mine stomi-år (8) haft en tendens til rød hud på cirka den sidste cm. indtil stomien. Når jeg ser på billeder af stomier (produkt-billeder typisk), så ser jeg folk med fin, normal hud hele vejen ind til stomien. Jeg har tidligere forsøgt med noget creme, men synes ikke jeg kunne få det til at fungere. (Jeg har i øvrigt ikke lyst til at skifte pose/mærke - bruger Coloplast Sensura 1-dels).

Jeg vil rigtig gerne høre om hvad andre folk bruger af cremer til huden under en stomi, om pris og hvor det kan købes.

Mvh. Rune

Peter Sørensen

Re: Rød irriteret hud og brug af cremer

Indlægaf Peter Sørensen » 5. feb 2012 12:21

Hej Rune

Creme specifikt til brug omkring stomien, kan alle købes hos leverandørerne disse cremer er lavet til at fungere sammen med klæberen og hvis du lader stomisygeplejersken bedømme din hud og årsagen til irritationen, kan man få det på bevillingen, hvis det er det der skal til.
En del anvender andre cremer der ikke er beregnet specielt til stomi, det er et valg man selv må tage ,da man kan risikere en allergisk reaktion,det vigtige er at prøve cremen på sig selv smør et par gange dagligt i albuebøjningen i en uge eller 14 dage og check om det giver knopper kløe eller rødme, inden du anvender noget omkring stomien.

Det bedste er hvis man kan undgå brug af creme, så har man den højeste grad af klæbeevne og udsætter ikke huden for kemi.


Tilbage til "Hjælpemidler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster