Varer hjem i tide-what to do??

Gode råd , og spørgsmål om problemer med hjælpemidler.
Forumregler
Søg efter hjælpemidler og læs uddrag af Serviceloven i artiklen om hjælpemidler
KC
Indlæg: 29
Tilmeldt: 12. sep 2007 11:49
Årgang: 1978
Stomi siden: 2004
Geografisk sted: Lolland
Kontakt:

Varer hjem i tide-what to do??

Indlægaf KC » 18. jun 2011 16:19

Hej Copa..
Mon i kan hjælpe med et spørgsmål??
Jeg er ileostomist og får varer fra MediQ Danmark.
Normalt går der 2 dage fra jeg bestiller til jeg modtager,men her sidste gang bestilte jeg tirsdag og har her lørdag stadig ikke modtaget mine varer :roll:
Jeg har så selvfølgelig været uheldig at have haft et par små uheld der krævede skift siden så de 5 plader jeg havde tilbage,har hurtigt fået ben at gå på..
Der plejer normalt ikke at være noget,men det kan være uforsigeligt med en ileo og leveringen har altid gået hurtigt,men fremover tager jeg så bare ikke nogen chancer!!

Men spørgsmålet er så : Hvor kan man henvende sig ellers hvis "man løber tør" og leveringen ikke går så hurtigt som normalt??
Er det nærmeste sygehus/hospital eller hvordan?
Og så er det jo selvfølgelig weekend :shock:

Peter Sørensen

Re: Varer hjem i tide-what to do??

Indlægaf Peter Sørensen » 18. jun 2011 17:13

Hej KC
kontakt et sygehus eller et lokalt plejecenter i lokalområdet eller den lokale Copa formand, for at høre om der er andre muligeder lokalt, men vær forberedt på at det ikke er sikkert at de har lige din bandage, så du kan blive nødt til at gå på kompromis.
Sørg for at give Mediq besked mandag, for at finde ud af hvor fejlen ligger, der kan jo være en mellemregning ,hvis du bedes om betaling for de bandager du evt. får fat i.

Gæst

Re: Varer hjem i tide-what to do??

Indlægaf Gæst » 20. jun 2011 11:35

Rent praktisk, her er hvad jeg (kolostomi/København) gør.

Bestiller 3 æsker til ca. 90 dages forbrug ad gangen. Når jeg tager den sidste af de 3 æsker i brug, ringer jeg efter 3 nye æsker. Om de så kommer 2 eller 5 dage senere er ganske ukritisk; jeg løber aldrig tør.

Klaus

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Varer hjem i tide-what to do??

Indlægaf Steen Samuelsen » 20. jun 2011 19:32

Hej KC

Jeg synes at du skal inderrette din kommune om den langsomme levering. Mediq har forpligtet sig over for kommunen til at kunne levere de forskellige varer indenfor bestemte frister. Du kan ved kommunen få at vide hvilke frister der er aftalt med Mediq, og hvis disse frister ikke overholdes må kommunen tage fat i Mediq og få den til at reagere efter aftalen.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Jesper
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. jun 2011 21:23
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Kbh

Re: Varer hjem i tide-what to do??

Indlægaf Jesper » 21. jun 2011 01:12

Hej.

Jeg mistede min taske en gang på tur, blev temmelig rådvild for skulle være afsted i 2 døgn. Jeg tog på det nærmeste sygehus og forklarede min situation, de var MEGET hjælpsomme og bestemt forstående overfor mit problem og jeg kom da også hjem med mere end nok poser til 2 døgn.

Mediq skal levere, men ligesom alle andre virksomheder i denne verden så kan der ske fejl, har du prøvet at kontakte dem? Selv har jeg rigtig gode erfaringer med Mediq, en gang havde de ikke mit produkt på lager, istedet sendte de mig en meget lignende pose, bare en kasse og de vedlagde en seddel om at de leverede den så de var sikre på jeg ikke løb tør imens de lige fik mit normale produkt på lager. Synes virkelig det er kanon service, betryggende for mig ihvertfal at de udviser den forståelse og omhu. :)
/Jesper


Tilbage til "Hjælpemidler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst