Hollister pose problem

Gode råd , og spørgsmål om problemer med hjælpemidler.
Forumregler
Søg efter hjælpemidler og læs uddrag af Serviceloven i artiklen om hjælpemidler
Lone P

Hollister pose problem

Indlægaf Lone P » 24. feb 2011 15:12

Vil blot spørge om andre her også har konstateret, at ændringerne på Hollisters Conform 2 poser ikke lige er til det bedste for brugerne.
Det nye lukke system er sådan set udmærket, da chancen for at posen skal åbne sig selv nu er elimineret med et lukkesystem der vender modsat vej, men når det så er sagt, er der heller ikke mere at rose dem for.
Jeg kan konstaterer at inderposen er lavet at en anden dårligere og tyndere plast, den er ikke formstabil, det gør at efter 1. tømning er udløbet på posen kedelig, ligeledes holder den ikke helt tæt, da de to små læber på posen i udløbet rynker, det gør at posen ikke er 100 % tæt og jeg oplever en svag udsivning i siderne.

Min metode når jeg tømmer er at når jeg har åbnet posen og indholdet er løbet ud "rimeligt tyndt output" glatter jeg posen ud med hånden oppe fra for at tømme den, med venstre hånd holder jeg udløbet i kanten og med toiletpapir presser jeg resterne ud af udløbet, med et par hurtige bevægelser tørre jeg kanten på udløbet, derefter rulles udløbet og låses fast.

Måske er det mig der er hysterisk :evil:, men det er absolut ikke en forbedring til gavn for brugerne, nok mere for profittens
.
Problemet er nok at de er finder på disse ændringer, ikke selv prøver det på egen krop, f.eks. det med det tyndere og dårligere poseplast, når det bliver udsat for output og højere temperatur så sker der noget med kvaliteten.

Tilfreds er jeg ikke, skriv hvis du har oplevet det samme, eller hvis du mener jeg er helt galt på den.

Med de bedste hilsner
Lone

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hollister pose problem

Indlægaf Steen Samuelsen » 26. feb 2011 19:27

Hej Lone

Hvis du har proplemer med Hollister produkter bør du kontakte Hollister og fortælle dem om problemerne, så de kan rette dem: http://www.hollister.com/denmark/contact/
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Ehlin

Re: Hollister pose problem

Indlægaf Ehlin » 27. feb 2011 21:01

Hej Lone.

Jeg har i mere end i år brugt Hollisters bandage og er også nu igang med poser med den nye lukning.
Både før og nu gør jeg følgende: Efter at have tømt posen og som du presset evt rest ud af posen,aftørrer jeg udløbets indvendige side her efter den udvendige side.Også jeg har ileostomi og med et til tider rimeligt tyndt output.Jeg har på intet tidspunkt oplevet at udløbet efter at være lukket,har været utæt.
Men har man et problem med bandagen,er det min oplevelse at Hollister altid er lydhøår,når man ringer til dem.

mvh
Ehlin Andreassen
København

Lone P

Re: Hollister pose problem

Indlægaf Lone P » 2. mar 2011 03:30

Hej Ehlin
Tak for dit svar, Nu er det ikke utæt i den forstand jeg mener, mere en mindre udsivning, som gør at der kan presses en dråbe eller 2 ud i kanten/siden hvor udløbet er rullet op. Ligeledes mener jeg at når man så næste gang ruller udløbet ned, så er oversiden lidt snasket, ikke meget, men dog alligevel lidt ulækkert så der skal benyttes papir for at holde på posen, og det bliver mere udpræget, jo flere gange man har tømt,
Denne utæthed og den måde som posens udløb opfører sig på, som skrevet i første indlæg, oplevede jeg ikke med den tidligere type.
Men jeg ser tiden an da der måske er flere der oplever dette, efterhånden som de nye poser kommer i omløb ved brugerne.

@Steen
Også tak til dig, dog kan jeg ikke bruge dit svar, da du nok nærmest har skrevet det for at være før Peter.
Mit spørgsmål gik på om andre havde haft de samme oplevelser med de nye poser.
At kontakte Hollister kan jeg selv finde ud af, men det hjælper ikke så meget. Nu er poserne nu engang blevet ny designet, så der er ikke mere at komme med der fra en enkelt lidt frustreret bruger i DK.

Husk på at Hollister i DK kun er importør, de ved ikke en døjt om produktionen, kun produkterne og brugen. De kan kun sende en kasse poser til erstatning, og et standart svar, at de vil undersøge sagen ved fabrikken, der så kommer med deres standart svar...... og det har jeg læst i et tidliger indlæg i dette forum, så der kan du finde svaret Steen, hvis du ikke kender det.

Helt sikkert er det flinke mennesker ved Hollister, det benægter jeg ikke, men tror næppe de kan hjælpe med dette design problem.

Ved at stille mit spørgsmål i dette forum, håbede jeg, at hvis der var et problem med poserne, at en henvendelse til Hollister ville stå stærkere når man var flere brugere.
Kritiske indlæg på stomiprodukter på navngivne producenter, burde der vel også være plads til i Copas forum...eller?

Hilsen Lone

ehlin

Re: Hollister pose problem

Indlægaf ehlin » 9. mar 2011 10:24

Hej igen Lone!

Ja,det er frustrerende,når den valgte stomibandage ikke fungerer optimalt.En god stomibandage gør livet meget lettere,når man nu engang er blevet stomiopereret.
Da jeg er gået over til en anden størrelse poser,ligger jeg inde med 68 stk Hollister poser nr. 25750.med den gml. lukning.
Hvis det er den størrelse du bruger og du vil have dem,er du velkommen til at ringe til mig på tlf. 22 98 31 58.
mvh
Ehlin

Kirsten

Re: Hollister pose problem

Indlægaf Kirsten » 16. mar 2011 14:32

Hallo Lone
Kom lige tilfaeldigt forbi copa og så dit indlaeg om Holisters nye poser.
Vi har ogsaa her diskuteret de nye poser og er kommet til naesten samme konklusion som du.

Vi foeler også at den gamle var bedre, og nemmere at rengoere, end den nye. vi er naaet frem til at det skyldes den tyndere plast posen er konstrueret af, og det der mangler den paasvejsede plastplade på oversiden af udloebet, det goer at udloebet er vanskeligt at rengoere, og som du skriver i dit indlaeg, den bliver lidt utæt så det siver naaer den er rullet op.

Vi har kontaktet Hollister, men vi har ikke faaet svar, vi tror dog som du at det ikke hjaelper, da de ikke igen aendre deres produktion.

Saa man maa nok leve med den daarliger pose, eller som nogle i gruppen har valgt at skifte til andet firma.
Vh. Kirsten

Lone P.

Re: Hollister pose problem

Indlægaf Lone P. » 7. apr 2011 15:03

Hej Ehlin
Beklager jeg først giver dig svar nu på dit tilbud om poser, men der har ikke rigtigt været tid før nu.

Jeg prøvede at slå nummeret op du skrev og kan se at det er 55 mm poser, så dem kan jeg ikke rigtigt bruge da jeg benytter 45 mm plade, det var ellers pænt af dig, tak for tilbudet.

Jeg forstår ikke det du skriver med at du er gået over til en anden størrelse poser, er det indholdsmæssigt eller ringstørrelse du mener? Det var vel blot et spørgsmål om at bestille de plader er passer eller du tømmer lidt oftere, indtil du havde brugt dit lager af poser op.

Mange gange er det nok lettere for brugerne at smide restlager ud af poser, det ville man nok ikke gøre hvis man selv skulle betale for sit stomigrej, så det er heldig for dig at kommunen betaler.

Jeg har haft det sådan i alle årene at mente stomisygeplejersken at jeg skulle ændre pose eller plade, ja så ventede jeg til mit lager var bragt ned på 0 inden jeg begyndte at bestille nyt hjem, da jeg føler det er rigeligt dyrt i forvejen for det offentlige.

Venlig hilsen
lone

Gæst

Re: Hollister pose problem

Indlægaf Gæst » 8. apr 2011 16:57

Hej Lone.

Det var blot et tilbud.
Dine kommentarer iøvrigt til tilbuddet,er så langt ude.
Der er overhovedet ikke tale om stomiprodukter som ikke vil blive brugt. Så tag den med ro.
Jeg har iøvrigt tilladt mig at opklippe en pose med den gml.lukning og en med den nye lukning.
Set med mine øjne,er der ikke forskel på materialet.
mvh
Ehlin


Tilbage til "Hjælpemidler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster