"hundeposer"

Gode råd , og spørgsmål om problemer med hjælpemidler.
Forumregler
Søg efter hjælpemidler og læs uddrag af Serviceloven i artiklen om hjælpemidler
BTS
Indlæg: 22
Tilmeldt: 16. nov 2010 15:35

"hundeposer"

Indlægaf BTS » 20. feb 2011 16:57

Jeg sider lidt og spekulerer på, hvad det er I kalder for hundeposer. Det bliver nævnt i flere indlæg selvfølgelig i forbindelse med affaldshåndtering af stomiposer, så langt er jeg med. men er det en speciel affaldspose ?? Jeg synes nemlig ikke at de affaldsposer man bruger som skraldeposer er tætte og farvede nok til at være helt egnede. De affaldsposer man får med når man bestille stomiposer er rigtig gode, men der er jo bare ikke nok. Man kan sikkert bestille dem ved leverandørerne og betale selv. Men jeg gætter på at når i snakker om hundeposer, er det nok nogle i køber ude i butikkerne ? Men jeg har ikke hund, og er ikke helt klar over hvad det er for poser.
Venlig hilsen Birgit

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: "hundeposer"

Indlægaf Steen Samuelsen » 20. feb 2011 17:23

Hej Birgit

Det væsentlige i denne sag er at finde nogle affaldsposer som man kan lide at bruge og som man føler sig tryg ved. De blå poser som følger med stomiposer fra Coloplast, synes jeg er gode i kvalitet og rimelige i størrelse, men jeg kunne ønske dem lidt bredere. Disse poser kan man købe ved samme leverandør, hvorfra man får sine stomimaterialer. Det er selvfølgelig egenbetaling.

Almindelige affaldsposer som købes i supermarkedet synes jeg er for store, og nogle af dem er som du siger lidt for tynde i materialet.

Hundeposer her affaldsposer som er som du selv antyder beregnet til opsamling af efterladenskaber fra hunde, men er faktisk kun en affaldspose i en lidt mindre størrelse. De findes i mange variationer og kvaliteter, så der må man selv ud og undersøge markedet. De kan købes i de fleste supermarkeder og i forgårs lagde jeg mærke til et godt tilbud i Netto og poserne så ud til at have en rimelig kvalitet, jeg havde dog nok på lager så jeg købte ikke. Hundeposer kan selvfølgelig også købes i forretninger der handler med kæledyrsartikler.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

migo
Indlæg: 79
Tilmeldt: 16. mar 2010 14:30
Årgang: 1968
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Holte

Re: "hundeposer"

Indlægaf migo » 20. feb 2011 19:15

Hundelorts poserne er som regel sorte. Og så holder de også meget bedre på lugten, er jo ligesom beregnet til lort ;)

Gætter på at de i de fleste forretning findes ved siden af hundefoderet, og ikke ved siden af de normale affaldsposer..

Peter Sørensen

Re: "hundeposer"

Indlægaf Peter Sørensen » 20. feb 2011 19:34

Hej

Rigtigt ,de er altid placeret sammen med dyreartiklerne, typisk 7,95 for en rulle , billigere på tilbud eller hvis man køber dem i 3 pak.

BTS
Indlæg: 22
Tilmeldt: 16. nov 2010 15:35

Re: "hundeposer"

Indlægaf BTS » 20. feb 2011 20:59

Jeg siger tak for oplysningerne. Jeg har nok mest stået og kigget der hvor alle andre affaldsposer er, og har aldrig kunnet finde noget der ligner. Så blev jeg så klog :D . Birgit

karinaa

Re: "hundeposer"

Indlægaf karinaa » 20. feb 2011 21:00

hej

da jeg havde stomi, købte jeg de grå poser i supermarked de var super gode. Samtidig brugte jeg de runde rondeller man også kan købe i supermarked , gerne de billigste det var super nemt.:)

karina


Tilbage til "Hjælpemidler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst