klistermærker

Gode råd , og spørgsmål om problemer med hjælpemidler.
Forumregler
Søg efter hjælpemidler og læs uddrag af Serviceloven i artiklen om hjælpemidler
BTS
Indlæg: 22
Tilmeldt: 16. nov 2010 15:35

klistermærker

Indlægaf BTS » 14. jan 2011 09:13

Så er jeg her igen, og har stadig flere nybegynder-spørgsmål.
Jeg forstår ikke helt hvad de skal bruges til, de klistermærker som følger med poserne ??
Er det til at beskytte filtrene med, hvis man f.eks går i bad med pose på?
Jeg synes nemlig godt der indimellem kan være lugtgener selvom der står at det klarer kulfiltrene, og så har jeg tænkt på, om man ødelægger filtrene hvis man går i bad og de bliver våde ?
Venlig hilsen Birgit

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: klistermærker

Indlægaf Steen Samuelsen » 14. jan 2011 10:52

Hej Birgit

Du har fuldstændig ret i at de små klistermærker er beregnet til at lukke hullerne til filtrene hvis man går i svømmehal eller på anden måde får vand over hele posen.

Almindeligvis synes jeg at filtrene er gode til at løse opgaven med at lade luft komme ud af posen uden lugtgener. Jeg har dog også oplevet mindre lugtproblemer, men det er sket når jeg har spist eller drukket noget der giver meget luft, og når der kommer så meget luft i posen og det skal hurtigt ud kan filtret ikke nå at fjerne al lugten. Min løsning er at prøve at undgå mad og drikke der giver meget luft ( men af og til drikker jeg dog både øl og sodavand eller spiser gule ærten), men så kender jeg også risikoen for at der kommer for meget luft i posen.
En løsning på problemet er at tømme posen lige så snart at man kan mærke at der er meget luft i posen for på den måde at undgå overtrykket, der presser luften for hurtigt igennem filtrene.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

BTS
Indlæg: 22
Tilmeldt: 16. nov 2010 15:35

Re: klistermærker

Indlægaf BTS » 14. jan 2011 18:16

Men ikke nødvendig med klistermærker ved almindeligt brusebad ?
Birgit

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: klistermærker

Indlægaf Steen Samuelsen » 14. jan 2011 18:58

Hej Birgit

Jeg bruger dem ikke når jeg tager brusebad, og det har ikke givet mig problemer.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

gæst

Re: klistermærker

Indlægaf gæst » 17. jan 2011 15:23

de små klistermærker er til hvis du skal i svømmehal, eller bade i hav. Ikke til alm brusebad. Du kan evt prøve at skifte til et andet mærke, hvis du synes der er for mange lugtgener med de poser du bruger nu. Jeg bruger selv coloplast og oplever ikke lugtgener - og jeg er ellers udstyret med en ret fin næse :)


Tilbage til "Hjælpemidler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst