bevilling

Gode råd , og spørgsmål om problemer med hjælpemidler.
Forumregler
Søg efter hjælpemidler og læs uddrag af Serviceloven i artiklen om hjælpemidler
BTS
Indlæg: 22
Tilmeldt: 16. nov 2010 15:35

bevilling

Indlægaf BTS » 11. jan 2011 17:18

Et meget enkelt spørgsmål : Kan man bede om at få nogle andre poser end dem der er søgt om ?? eller skal der laves ny bevilling ? De plader og poser jeg er blevet bevilget fungerer ok, men man kan jo godt have brug for at skifte indimellem. Der er dage hvor jeg godt vil bruge 1-delssystemet og andre dage hvor jeg kører med plade og pose. Og nogen gange kan det være rart bare at have en af de allermindste poser på.
Venlig hilsen Birgit

migo
Indlæg: 79
Tilmeldt: 16. mar 2010 14:30
Årgang: 1968
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Holte

Re: bevilling

Indlægaf migo » 11. jan 2011 18:21

Vil ikke håbe der er nogen stomisygeplejersker/kommuner der laver bevillinger der er så snævre at man kun kan få en bestemt pose.

I hvert fald med den bevilling jeg har, kan jeg bestille hvilke poser jeg ønsker, så længe jeg bare bestiller hos den forhandler/leverandør, som kommunen har udpeget. Helt specifikt siger min bevilling:

"Løbende bevilling af stomimaterialer efter behov"

Så absolut intet om en bestemt pose.

Der hvor en bevilling måske ikke rækker langt nok er andre stomi relaterede produkter (andre produkter end poser, såsom servietter, diverse væsker osv). Men det afhænger vist meget af den enkelte kommune, af hvad de vil betale for.

Peter Sørensen

Re: bevilling

Indlægaf Peter Sørensen » 12. jan 2011 00:40

Hej Birgit

Du kan sagtens anvende poser af forskellig størrelse, og et dels og 2 dels bandager efter behov.
nogle kommuner ønsker at der står fremgår produkt koder og navne, når ambulatorierne søger bevillingen , men det er ikke mere stramt end at man stadig har ret til at skifte, ved at stomiambulatoriet laver en ny ansøgning.
Leverandøren og ambulatoriet kender den enkelte kommunes procedurer og vil orientere dig, om de gældende regler.

leverandøren kan man også frit vælge, med den begrænsning at kommunen kun betaler ,svarende til den pris kommunens nuværende leverandør har aftalt, så der kan man risikere selv at skulle betale differensen.

BTS
Indlæg: 22
Tilmeldt: 16. nov 2010 15:35

Re: bevilling

Indlægaf BTS » 12. jan 2011 14:45

Tak for svar, så prøver jeg at bestille lidt forskelligt, så jeg har lidt at skifte imellem.
Man kan jo også bare lade være med at bestille alt for store "portioner" af gangen, når man stadig er lidt usikker på hvad man kommer til at bruge mest af.
Venlig hilsen Birgit

migo
Indlæg: 79
Tilmeldt: 16. mar 2010 14:30
Årgang: 1968
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Holte

Re: bevilling

Indlægaf migo » 12. jan 2011 15:00

Du kan også bestille vareprøver direkte hos producenterne/importørerne (se links http://www.copa.dk/andet/links/) hvis det bare er for at prøve lidt forskelligt. De sender hjertens gerne gratis prøver ud. Den vej behøver du ikke bestille kasser med 30 styks bare for at prøve noget.


Tilbage til "Hjælpemidler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster