Utæt Hollister poser

Gode råd , og spørgsmål om problemer med hjælpemidler.
Forumregler
Søg efter hjælpemidler og læs uddrag af Serviceloven i artiklen om hjælpemidler
Gæst

Utæt Hollister poser

Indlægaf Gæst » 9. nov 2009 23:08

Hej
Er der andre end mig der har oplevet problemer med Hollisters Conform 2 to-dels poser. Jeg har utallige gange været udsat for at filteret er utæt, det problem har jeg også haft med andre leverandørers poser, nok fordi output er meget flydende, men med Hollisters poser er det ikke filtret det kommer igennem, men det er selve den folieplade filtret sider på som løsner sig fra posens indvendige side, og så er der direkte udgang til det fri, problemet er at man først opdager det når det har suget sig igennem alt tøjet :x Det skal samtidigt oplyses at jeg skifter pose hver 3-4 gange idøgnet og plade + ring mindst hver anden dag.
Når man ser på den brugte pose indvendigt, ser alt ok ud, men løfter man forsigtigt i den lille plade kan man se den er løs og man kan se der følger klæbetråde med mellem pose og filterpladen, som den både er svejset og klæbet ved jeg ikke ellers er det selve materialet der opløses.
Har haft kontakt flere gange til Hollister om problemet, men de kender ikke fejlen og kan ikke genskabe den på fabrikken.
Mit spørgsmål til jer har i oplevet tilsvarende ? Jeg tror heller ikke Hollister sådan lige kan genskabe fejlen da jeg kunne tænke mig, at det måske er et samspil mellem fugtighed-temperatur, sammensætning af output måske med rester fra medicin, føderester, proteiner m.m.
Det skal samtidig oplyses at Hollister hver gang har fremsendt nye kasser med poser, og frankeret kuvert til returnering af prøver på fejlposerne, men det bliver for dyrt i længden med alt det ødelagte tøj det skaber.
Nu ville den nemmeste løsning være at skifte produkt, men efter at have prøvet alle andres poser, har jeg fundet at den jeg benytter nu er den bedste for mig så jeg har svært ved at skifte.

Peter Sørensen

Re: Utæt Hollister poser

Indlægaf Peter Sørensen » 10. nov 2009 16:30

Hej
Du gør det rigtige, i at kontakte Hollister, hver eneste gang.
Er det et problem der er dukket op efter flere års brug af produktet ,hvor du ikke har haft problemer?
en god ide kan være at tage fotos af de defekte poser, både mens den sidder på, samt efterfølgende når du hiver i det påsvejsede filter,som dokumentation.
jeg mener også at du skal tale med Hollister om erstatning, hvis dit tøj ødelægges.
jeg tror ikke at det har noget med hverken medicin, temperatur eller tarmindhold, at gøre,når du skifter posen så hyppigt,det lyder mere som en produktionsfejl.
prøv at høre om du ikke kan lave en aftale om at en Hollister repræsentant , afhenter de brugte poser når det sker, så de kan se en brugt pose med problemet.

Almas far

Re: Utæt Hollister poser

Indlægaf Almas far » 26. jan 2011 23:21

Hejsa.

Som forældre til en datter på 2½ år der har fået lavet en ileostomi d.31/12/10 (4 uger siden) er det lige gået op for os at vi har det samme problem med Hollisters Conform 2. Vi opdagede at de lækkede, godtnok ganske lidt. Problemet er netop "svejsningen" på selve pladen. Efter at have oplevet problemet med 2 plader i streg tjekker vi nu pladerne inden vi benytter dem. Det er nemlig ikke rart for Alma at få skiftet pladen og kan indimellem være et overgreb. :(
Udaf 15 plader har vi konstateret huller i de 5 plader! (2 ved brug og 2 ved gennemgang!) Har endnu ikke kontaktet Hollister men gør det imorgen!

Peter Sørensen

Re: Utæt Hollister poser

Indlægaf Peter Sørensen » 27. jan 2011 00:52

hej

husk at have æsken poserne leveres i ved hånden, der står et LOT nummer sammen med stregkoden, det er vigtigt når man skal finde og tilbagekalde et parti fejlramte produkter, kontakt også afdelingen, da jeg formoder at i muligvis har fået første parti med hjem fra sygehuset.

Holger Pedersen

Re: Utæt Hollister poser

Indlægaf Holger Pedersen » 1. feb 2011 02:44

Hej
Jeg har haft de sammen problemer med poserne. Filteret løsner sig som det er nævnt både limning og svejsning og når man løfter i foliepladen følger der limtråde med op. Det er et irriterende problem for man opdager det først når der er en stor plet på tøjet, det er heller ikke for småpenge jeg har fået ødelagt på den konto.

Jeg har forelagt Hollister problemet for mere end 2 år side og dokumenteret det med flere foto der tydeligt viser problemet med posen. Her får jeg blot sammen standard svar som "Gæst", de kender ikke problemet og kan ikke genskabe den på fabrikken.

Hvad angår svejsningen på posen ved ringen har jeg oplevet fejlen flere gange og som ovenstående forelagt problemet med foto for Hollister, men fik sammen svar, selvom man tydeligt kan se at svejsningen ligger yderligt på folien ved koblingsringen, når man vender vrangen ud på posen.

Har også fået tilsendt nye poser, og returkuvert ingen problemer der, men selvom man "kommunen" holdes skadefri så er der stadig udgifterne til udskiftning af beklædning da denne langsomme sivning er umulig at vaske af tøjet.
Det ville klæde Hollister at spille lidt mere med åbne kort og indrømme at problemet er set før. Derfor skiftede jeg straks til et andet system.


Tilbage til "Hjælpemidler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster