Fejl på ens produkter.

Gode råd , og spørgsmål om problemer med hjælpemidler.
Forumregler
Søg efter hjælpemidler og læs uddrag af Serviceloven i artiklen om hjælpemidler
GR
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17. jun 2005 19:13
Årgang: 1976
Stomi siden: 2001
Geografisk sted: Østjylland

Fejl på ens produkter.

Indlægaf GR » 11. okt 2009 21:04

Hejsa... Jeg har altid i mit stomiliv, brugt coloplast produkter. Jeg har stort set brugt assura systemet alle dage, prøvede et par dage easiflex, men det er ikke lige, det rettet for mig. Jeg har skiftet mellem de forskellige typer alt efter, hvor jeg har været i mit stomiliv. De senest par år, har jeg brugt convex light. Jeg har været fint tilfreds i alle årene, men lige nu er jeg, lidt træt at mine produkter.

Mine plader har jeg nogle, uheldig problemer med for tiden. Jeg har haft kontakt til coloplast og de har undersøgt pladerne, men finder ingen fejl ved dem og de har heller ikke fået andre klager. Men et eller andet er der gal med dem, det er ikke ligefrem mig selv der ødelægger dem.

Problemet med pladerne er, at de har en svaghed i siden, der hvor den sidder ind mod navlen. Når man har sin plade på, kan man se den er lidt mørk i kanten, der hvor der går fra det hård plastik til det bløde og hvis man så trykker med en finger, deler pladen sig i to, så man kan kigge direkte ind til sin stomi.

To gange er der kommet afføring ud af pladen ved det omtalte sted, der delte den sig heldigvis ikke helt.
To gange er pladen flækket helt, har jeg heldigvis lige taget den på og har jo så skyndt mig, at skifte igen. Men kan lige se man ikke havde opdaget det og var gået ud i den vide verden med sådan en plade, tænker den havde delt sig pga. indholdet i posen på et tidspunkt. Man behøver nemlig ikke tykke ret hårdt med en finger, så puf og pladen er gået fra hinanden.

Synes det er smadder træls det her, for min hud har ikke godt af, at få to plader pillet af lige efter hinanden. Jeg bruger ikke klæberne på pladen, min plade sidder fast med noget klæberspray fra hollister og det gør niller og pille den af lige efter den er sat på, også selvom man bruger spray til, at fjerne den med.

Jeg har aldrig oplevet sådan et problem med mine plader før. Der har været hul i poser fra tid til anden også rimelig træls. Men fejl kan næppe undgåes.

Vil høre om andre evt. har oplevet noget lignede. Min plan er at bestille nogle nye plader igen igen og simpelhen sige, jeg ikke ønsker flere fra lige det lot nummer, for det er kun der, jeg oplever problemet.
Det kan være lidt svært, at se inden man får pladen på, nogle er dog røget ud inden brug, gider ikke bøvle med det her mere.
MC i 94, stomi 2001. Altid smilende.;-) Copa rådgiver.

Peter Sørensen

Re: Fejl på ens produkter.

Indlægaf Peter Sørensen » 12. okt 2009 10:07

Hej GR

Ud med skidtet, det lyder som en produktions fejl, uanset hvad de siger, de skal nok se det på film eller foto for at tro det, men det burde ikke være nødvendigt.
jeg har heldigvis aldrig selv oplevet produktions fejl, men selvfølgelig kan det forekomme.

Oplysning til andre , støder i på poser med huller eller klæbeplader med mangler ,så ring til firmaet der har lavet posen, og oplys LOTNR: det står på æskerne sammen med stregkoden, og gør det muligt at spore og tilbagekalde produkter med fejl, fra grossisterne.

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Fejl på ens produkter.

Indlægaf Steen Samuelsen » 12. okt 2009 10:58

Jeg har to gange oplevet fejl i filtret på poserne, men har straks fået dem refunderet fra producenten. Som Peter oplyser vil de meget have LOT nummeret på den defekte vare.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

GR
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17. jun 2005 19:13
Årgang: 1976
Stomi siden: 2001
Geografisk sted: Østjylland

Re: Fejl på ens produkter.

Indlægaf GR » 12. okt 2009 15:27

Hejsa... Havde ikke lige tænkt på, at tage et billede, så kunne de da havde set det selv. Jeg var selv noget overrasket. Nu har jeg bestilt nye plader og så ryger det andet ud. Coloplast tilbød også jeg kunne får sendt nogen, der havde jeg bestilt nye første gang, men afslog ikke nødvendig med et helt lager. :lol:

Så håber jeg, at jeg kan vende tilbage, til mit trykke vedkendte stomiliv uden uheld, det andet her er for bøvlet og træls.
MC i 94, stomi 2001. Altid smilende.;-) Copa rådgiver.

GR
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17. jun 2005 19:13
Årgang: 1976
Stomi siden: 2001
Geografisk sted: Østjylland

Re: Fejl på ens produkter.

Indlægaf GR » 24. okt 2009 21:19

Hejsa... Mit problem med mine plader blev desværre ikke løst, ved at jeg fik nye tilsendt fra et andet lot nummer. De har den samme svaghed i siden. Har heldigvis ikke haft nogen af dem på denne gang, da jeg nær kigger mine plader nu inden brug.

Jeg kontaktede coloplast igen, de er heldigvis rigtig søde og vi blev enig om, at jeg skulle sende dem her ind og de vil blive undersøgt påny. Opdagede nemlig de flækker lige lidt længere inde, end jeg først troede, men det var lidt svært ligge at se, med pladen på og rimlig sur i betrækket. :lol:
Men der er stadig ikke andre, der har kontaktet dem med samme problem.

Fik nogle sensure plader tilsendt af coloplast, så kan jeg bruge dem og få lidt ro igen.
Den ene plade er helt flækket, så kan de med egen øje så mit problem, håber bare pladeren snart bliver sig selv igen. Det er lidt træls det her, for vil nødig skifte system, da jeg er godt tilfreds med det ellers.
MC i 94, stomi 2001. Altid smilende.;-) Copa rådgiver.

Brugeravatar
Thorun
Indlæg: 33
Tilmeldt: 15. jan 2004 04:24
Årgang: 1978
Stomi siden: 2003
Geografisk sted: Jelling
Kontakt:

Re: Fejl på ens produkter.

Indlægaf Thorun » 5. feb 2012 11:28

Jeg har inden for det sidste års tid oplevet to forskellige fejl på Coloplasts produkter. Jeg har dog ikke taget affære da jeg ikke havde overskuddet dengang.

Fejl 1:
Posen er gået op i limningen i kanten, som GR også har oplevet. Fejlen var dog på posen "kl. 12" altså op imod brystkassen.

Fejl 2:
Jeg har svært ved at tyde fejlen, men efter jeg har brugt en 1-dels pose i godt 24 timer, så er der opstået store bobler i plasticen på posen. Store = på størrelse med en 25-øre i diameter.<
Boblerne opstod inde i plasticen - så hvis jeg "sprang" den ene side var der stadig en plastichinde der holdt poseindholdlet tilbage, omend den var noget tyndere. Jeg tænkte at det var en engangsfornøjelse, men oplevede det på forskellige poser fra forskellige æsker. Jeg har taget billeder af det for at vise det til Coloplast - men igen er jeg ikke nået så langt endnu.

Qvinde_27
Indlæg: 24
Tilmeldt: 8. nov 2011 15:24

Re: Fejl på ens produkter.

Indlægaf Qvinde_27 » 5. feb 2012 12:25

Hej!

Det med klæberen har jeg aldrig oplevet, men "boblerne" inde i plastiskken har jeg oplevet! Nogen af de bobler har været så store som 2x2 kroner... jeg sprang dem ikke men skiftede pose. Har også oplevet at kanten i toppen ikke er blevet svejset godt nok.. Efter nogle timer kom der afføring op... det var en hel æske og prøvede tre fire fra æsken og smed så resten ud da de allesammen havde samme fejl. Burde nok have ringet og sagt at der var en fejl, men nogengange tænker man ikke så langt.

Carl M.

Re: Fejl på ens produkter.

Indlægaf Carl M. » 7. feb 2012 00:51

Til jer der blot smider jeres restlager af poser og plader ud fordi I oplever fejl på produkterne.

Ved i nu hvad, se nu at vågn op, man smider ikke de produkter ud, henvend jer til producenten eller jeres leverandør, det er deres pligt af tage sig af jeres reklamation. I kan bede om at få en postlabel tilsendt så i kan returnerer de defekte produkter uden udgifter, hvis leverandøren ønsker dem retur. I kan så bed om at få tilsendt nye uden fejl. Eller evt. forsøge med en anden producent.

Hvorfor ikke bare smide dem i skraldespanden?
Fordi, for det første koster stomiprodukter spidsen af en jetjager og sådanne spidser smider man ikke ud, men tænk på at det er din kommune eller hospital der har betalt dem, ville du også smide dem ud hvis du selv havde betalt for dem ? Næppe.

For det andet så er det vigtigt at producenterne får indrapporteret fejl så de kan fange gengangere, det kan skåne andre brugere for en kedelig situation.

Hvad angår priserne på produkterne, så er min leverandør Mediq efter overgang til deres ændrede EDB- program ophørt med at skrive priser på online bestillingen, det er irriterende jeg mener at det er sundt at kunne se hvad netop det du bestiller koster og hvis der er egen betaling som f.eks på energidrikke hvad Regionen betaler og hvad jeg betaler.

Som det nævnes i et tidligere indlæg, så var Coloplast flinke, naturligvis er de det, det er alle producenter. Jeg har selv oplevet fejl på Hollisters produkter flere gange, har da også fået nye produkter i erstatning og en snak om at de undersøger problemet, flere måneder senere kan man kontakte dem og de oplyser som vanlig, at der ikke er konstateret fejl, nej naturligvis indrømmer en producent ikke at der var eller kan være fejl på deres produkter.

Jeg så også gerne om producenterne ikke blot erstattede produkterne, men samtidig udbetalte en form for kompensation til os der oplever fejl og lækager. Det er noget af det værste, specielt hvis det sker i det offentlige rum. Så kære producenter, brugerne ønsker kompensation for svig og smerte, ødelagt tøj og ekstra vask.
Og i andre i husker at få erstattet jeres produkter, ikke noget med at smide ud mere.

Med venlig hilsen
Carl

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Fejl på ens produkter.

Indlægaf Steen Samuelsen » 7. feb 2012 11:18

Hej Carl

Godt indlæg med en god pointe
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Qvinde_27
Indlæg: 24
Tilmeldt: 8. nov 2011 15:24

Re: Fejl på ens produkter.

Indlægaf Qvinde_27 » 9. feb 2012 19:46

Hej Carl!

Det var da en god pointe du kom med, sådan har jeg ikke tænkt på det. Jeg tænker det som når mine strømpebukser er løbet... De er defekte, kan ikke få pengene tilbage for dem, ud!

migo
Indlæg: 79
Tilmeldt: 16. mar 2010 14:30
Årgang: 1968
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Holte

Re: Fejl på ens produkter.

Indlægaf migo » 9. feb 2012 20:19

Tvivler særlig mange bare ville smide noget ud som de havde betalt ca 3000 kr for (ca listeprisen for en æske med 30 poser/plader), men ville brokke sig højlydt i butikken hvis det var i stykker. Bare fordi det er det offentlige der betaler bør da ikke ændre ved det. Trods alt en selv der i sidste ende betaler for det over skatterne.


Tilbage til "Hjælpemidler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster