Effektivt luftfilter?

Gode råd , og spørgsmål om problemer med hjælpemidler.
Forumregler
Søg efter hjælpemidler og læs uddrag af Serviceloven i artiklen om hjælpemidler
Søren
Indlæg: 9
Tilmeldt: 18. apr 2009 18:20
Årgang: 1952
Stomi siden: 2008

Effektivt luftfilter?

Indlægaf Søren » 18. maj 2009 18:34

Efterlysning!
Kender du en leverandør af Ileostomi poser med et eller flere super effektiv(e) filtre :?:
Hver nat omkring klokken 4 SKAL jeg stå op og tømme min pose, der er oppustet som en ballon, og en del af indholdet er luft! Det er sket at jeg har sovet over mig og det medfører jo et skrækkeligt griseri :!:
Jeg har prøvet poser fra Dansac, Hollister, Coloplast og Eakin – uden nævneværdig forskel. Naturligvis har jeg også læst gode råd i dette forum om hvad man kan gøre for at begrænse ”luft produktionen” om natten. Jeg vil så gerne kunne sove uafbrudt til klokken 6 om morgenen uden uheld :D
Venlig hilsen, Søren

geniebambi
Indlæg: 40
Tilmeldt: 21. dec 2008 12:57
Årgang: 1983
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Re: Effektivt luftfilter?

Indlægaf geniebambi » 18. maj 2009 19:29

Hej,
Hvilke har du prøvet fra Coloplast?
Jeg har nemlig SenSura Click 2-dels med 2 stk. kulfiltre, måske det kunne hjælp med 2 stk. filtre?
Dec. 2007 - Morbus Crohn
Sep., okt. og nov. 2008 - Fisteloperationer
Dec. 2008 - Ileostomi

Peter Sørensen

Re: Effektivt luftfilter?

Indlægaf Peter Sørensen » 18. maj 2009 20:31

Hej Søren
Prøv evt. at kontakte samtlige producenter http://www.copa.dk/andet/links/, for at prøve deres poser med filtre, nogle firmaer har poser med forskellige placeringer af filteret,dobbelt filtre og ekstra store filtre, så det er et forsøg værd.

Det er oftest væske-tynd afføring der stopper filterets flow, prøv at kontakte B Braun og få en prøve af deres Ileo gel, det er en tablet der lægges i posen, den omdanner væske til gele, det kan være det kan hjælpe dig, hvis det virker kan du søge bevilling på produktet via stomi ambulatoriet.

Filtrene er en af de ting firmerne stadig udvikler på, det er utroligt kompliceret at lave filtre der passer til alle behov, men jeg kan se at på de 12 år jeg har haft stomi, er der sket en glædelig udvikling men ja det kan godt blive bedre, når du har prøvet produkter så husk, at give firmaet en tilbagemelding, det er den eneste måde vi kan påvirke udviklingen på.

Fanni
Indlæg: 18
Tilmeldt: 2. jan 2009 14:05

Re: Effektivt luftfilter?

Indlægaf Fanni » 18. maj 2009 22:40

Hej Søren.

Nu ved jeg ikke hvor længe du har haft atomi, men har du nogle erfaringer med at bestemte fødevarer giver luft i posen? Jeg har ikke haft stomi så længe, men har fundet ud af at sodavand giver mig rigtig meget luft i posen. Og når jeg drikker det om aftenen, skal jeg også op og tømme luft om natten. Normalt tømmer jeg aldrig om natten.

Og til dig Genie..... sensura er bare de bedste:) Er lige skiftet, dog til 2 dels med klæber. men nu fungerer alting bare og jeg har (7-9-13) ALDRIG uheld!!!! Desuden skal jeg nu kun skifte plade hver 3-4 dag hvor jeg skiftede hver dag før og min hud blev helt smadret og skifter så pose hver aften inden jeg går i seng.Totalt lækkert:)

Smil fra Tanja


Tilbage til "Hjælpemidler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster