Hvad bruger du ?

Gode råd , og spørgsmål om problemer med hjælpemidler.
Forumregler
Søg efter hjælpemidler og læs uddrag af Serviceloven i artiklen om hjælpemidler
Belle

Hvad bruger du ?

Indlægaf Belle » 26. nov 2008 18:51

Hej med jer.......

Nu er Knud(ileostomi) og jeg løbet ind i et lille bitte problem.
Så spørger lige alle jer kloge Åger....

Efter et par uheld med løsnet plade på mit job......"sjovt" nok sker der "kun" der...men alle kender heldigvis til Knud og har stor forståelse.
Nå men tilbage til problemet....jeg bruger Sensura 1 dels sammen med en halv Eiekenring foroven....nu har jeg så gennem et stykke tid brugt de der slikkepindsdimser som ligger en slags film...det virker som om det hæfter bedre og beskytter også huden......MEN MEN nu er jeg så fyldt med klæberester.....hvad bruger I ?

Har nogen erfaringer med det der Ileo Gel ?

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hvad bruger du ?

Indlægaf Steen Samuelsen » 27. nov 2008 13:35

Hej Belle

Jeg har i en periode brugt barrierefilm og til at fjerne det med fik jeg nogle små kuverter med klude imprægneret med barriere/klæbefjerner fra Convatec. Min hud blev irriteret og rød af denne procedure så nu anvender jeg kun Easyflex 2 dels og stomiring fra Coloplast. Efter jeg er begyndt på denne sammensætning behøver jeg kun at skifte plade hver fjerde dag. Ved afmontering ser det ud som om der stadig er en dag eller to mere i pladen. Ved at forøge antallet af dage mellem pladeskiftene har jeg næsten helt undgået stripping og anden irritation af huden. Jeg har ingen problemer med læk mere.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

erikjg
Indlæg: 36
Tilmeldt: 31. aug 2006 19:32
Årgang: 1947
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Skive

Re: Hvad bruger du ?

Indlægaf erikjg » 28. nov 2008 23:05

Hej Belle,
jeg bruger Conveen Easi-Cleanse. Det kommer i en forstøverflaske. Jeg sprøjter direkte på huden samt på en vat-rondel som jeg så vasker huden under pladen med. Er der lidt overskydende klæber, fjerner jeg det ved at skrabe let med en fingernegl. Derefter skyller jeg grundigt med rent vand, dels på en vat-rondel, dels en swap-klud som jeg kan gnide lidt hårdere med. Derefter tørrer jeg grundigt, dels med håndklæde og sidst med en papirserviet så både hud og stomi er helt tør. Derefter bruger jeg Coloplast Beskyttelsesfilm til huden inde omkring stomien, ca 2 cm bredde, lægger en pølse af Dansac Soft Paste helt op mod stomien, glatter den lidt med en våd vatpind. Derefter sætter jeg pladen på mens pastaen stadig er blød. Jeg bruger Dansac Nova 2, 2-dels, som kan holde 5-6 dage, og jeg har på 2 år kun haft en læk 2 gange og det er meget længe siden. Jeg bruger ikke nogen form for creme og min hud er fin og god.
Det var en længere beskrivelse med mange derefter :roll: , men det var nødvendigt for at beskrive min procedure ved pladeskift.
Håber du kan bruge lidt af det. Held med det.
med venlig hilsen,
Erik J-G


Tilbage til "Hjælpemidler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster