Hvilke produkter foretrækker du?

Gode råd , og spørgsmål om problemer med hjælpemidler.
Forumregler
Søg efter hjælpemidler og læs uddrag af Serviceloven i artiklen om hjælpemidler
Speciale

Hvilke produkter foretrækker du?

Indlægaf Speciale » 16. mar 2008 19:00

Hej Alle,

Vi er to speciale studerende der er ved at skrive en opgave om stomi. I den forbindelse er vi meget interesseret i at høre om jeres oplevelser med forskellige leverandøres produkter, hvad i foretrækker og af hvilke årsager.

Vi har læst mange af de indlæg der er her på siden, og umiddelbart virker det som om det er meget individuelt hvad der bruges.

Vi fornemmer at dette er et respekteret forum og håber derfor meget på jeres hjælp.

På forhånd tak,
De speciale studerende

Peter Sørensen

bandage valg

Indlægaf Peter Sørensen » 16. mar 2008 20:31

Hej ukendte :)

når i skriver leverandør, regner jeg med i mener producent ?
leverandører i danmark er de grossist firmaer ,der forhandler vores bandager.

I har ret når i skriver at det er meget individuelt, det produkt der er perfekt til den ene, er det ikke nødvendigvis til den anden.
Mange ny opererede ,tror at stomisygeplejerksen har udvalgt det optimale produkt til dem, men det er der ingen der kan,det kræver
tålmodighed og villighed til forandring ,at finde det der passer bedst, og det er muligt ,at man skal anvende en kombination af forskellige bandager hen over en uge, afhængigt af aktivitet, f.eks endels system på arbejde, 2 dels i fritiden-weekend, det er meget forskelligt


Den vigtigste parameter ,er sikkerheden for ,at bandagen bliver siddende.

jeg anvender selv 2-dels system, med fast låsering ,med forskellige pose størrelser typer afhængigt, af ,hvad jeg foretager mig.

fast låsering ,fordi jeg så kan skifte posen uden nødvendigvis at skulle bruge vand, for at rengøre (en fordel på tur ,i naturen).
Senest rettet af Peter Sørensen 17. mar 2008 01:25, rettet i alt 1 gang.

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Steen Samuelsen » 16. mar 2008 22:54

Hej ukendte studerende

Hvis jeg skal give oplysninger, vil jeg gerne vide hvem jeg giver oplysningerne til og jeres baggrund, studieretning og -niveau.

Når I skriver produkter, mener I så kun poser/plader eller dækker det bredere såsom tætningsringe, barrierefilm, hudcremer, støttebandager, beskyttelsesskjold m.m.?
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Gitte

pb

Indlægaf Gitte » 17. mar 2008 01:04

Steen jeg vender tilbage hurtigst mulig når jeg har fået min pb til at virke. :D

Gitte

Anne og Marianne

Lidt uddybning...

Indlægaf Anne og Marianne » 18. mar 2008 18:40

Hej igen,

Vi giver os da gerne til kende. Vi hedder Anne og Marianne, er begge 27 år og er ved at afslutte vores HD i regnskabs- og økonomistyring på Handelshøjskolen i København (CBS).

Vi har bevidst ikke nævnt præcis hvad det er vi skriver om, da vi gerne vil have jeres umiddelbare mening uden at vi har påvirket jer. De informationer vi får bliver ikke brugt direkte i vores hovedopgave, men vil mere blive brugt for at få et indtryk af branchen og produkterne fra dem der måske kender dem bedst.

For at svare på jeres spørgsmål, så mener vi selvfølgelig producenter og ikke leverandører. Det primære for os er navnet eller navnene på de producenter i benytter. Vi har sat os ind i hvad de selv mener om deres produkter, men det er jo virkesomhedernes egen subjektive vurdering.

Endnu en gang tusind tak for jeres hjælp.

Mange Hilsner,
Anne og Marianne

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Steen Samuelsen » 18. mar 2008 18:44

Hej Anne og Marianne

....og hvor kan vi sende oplysninger til?
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Peter Sørensen

producenter

Indlægaf Peter Sørensen » 18. mar 2008 19:05

Hej Anne og Marianne

Jeg tror i skulle kontakte, en af leverandørerne, for at få et lille overblik over markedet.

forummets brugere vil kun kunne give jer et input, der ikke er dækkende, for en nærmere analyse.

dels er der brugere her,med midlertidige stomier, der ikke selv kan vælge produkter, brugere der er ved at finde en bandage i samråd med stomisygeplejerske.

Samt dem, som mig selv der skifter mellem forskellige produkter.
bruger coloplast-convatec-dansac

Generelt kan jeg fortælle jer, at der ikke findes dårlige produkter, på det danske marked, og de enkelte producenters vurderinger, passer faktisk
til glæde, for de allerfleste stomiopererede.
men det er ikke alle produkter den enkelte bruger kan anvende, det bestemmes af hudtype, aktivitet ,alder og en mængde andre faktorer.

Anne og Marianne

Email

Indlægaf Anne og Marianne » 18. mar 2008 20:08

Hejsa

Til jer der ønsker at svare via en email kan I skrive til følgende adresse:

channe4@hotmail.com

Det er helt op til Jer selv om I vil svare via dette Forum eller til email.

Mange hilsner
Marianne & Anne

Mette_musen85
Indlæg: 198
Tilmeldt: 16. mar 2007 12:31
Årgang: 1985
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Indlægaf Mette_musen85 » 19. mar 2008 09:15

Jeg foretrækker Coloplast produkter. Dog bruger jeg også noget kaldet upsite fra smith og nephew, da min hud ikke vil holde nogen som helst plade fast i klorvand.
Jeg bruger to dels system, da jeg synes det er det mest optimale for en med illeostomi, for så kan posen skiftes uden at skulle skifte pladen og derved skåner man huden..
Jeg ville dog ønske at to dels systemerne kunne laves i noget blødere materiale.
Men foretrækker helt klart coloplast, deres systemer er gode, og deres poser er behagelige for kroppen.
Mette Kristensen


Tilbage til "Hjælpemidler"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst