Tarmundersøgelse

Her kan du udveksle erfaringer om sygdomme der kan medføre stomi.
Til nye medlemmer/patienter: Husk at alle sygehistorier er forskellige og nogle forløb værre end andre.
Forumregler
Stil spørgsmål om sygdomsforløb m.m. Se også hvilke sygdomme der kan medføre stomi
Mette_musen85
Indlæg: 198
Tilmeldt: 16. mar 2007 12:31
Årgang: 1985
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Tarmundersøgelse

Indlægaf Mette_musen85 » 15. feb 2008 16:15

Jeg har en historie jeg gerne vil dele med andre..
Jeg skulle (inden operationen) have foretaget en undersøgelse af tarmsystemet via et kamerarør op gennem anus.. Jeg fik en hel del døssig medicin fordi jeg havde så stærke smerter.. Jeg bødte så meget fra tarmen at lægen måtte stoppe undersøgelsen før han var færdig.. :oops: Og nu kommer det værste :x Jeg blev kun vist ud til opvågningsstuen hvor jeg skulle ligge lidt, sygeplejeskerne var komplet ligeglade med at jeg var så døssig at jeg næsten ikke kunne gå, og at blodet løb ned af benene af mig. De lod mig gå alene hen til min seng, hvor der var langt i den tilstand :x Til mit held havde jeg min mor og min moster med, som sad og ventede på mig på opvågningsstuen, de fik mig ud på toilettet, hvor de hjalp mig af det blodige tøj, og gav mig en slags ble på så jeg ikke skulle bekymre mig om, om der løb blod..
Dette har gjort at jeg idag hele tiden vil være 100% sikker på hvad der skal ske med mig, og nøjagtig hvorfor.. Dette gjorde også at min kirug (på et andet sygehus) skulle forklare mig helt nøjagtig hvad der skulle ske hele vejen gennem operationen og i timerne efter.
Mette Kristensen

ursula
Indlæg: 12
Tilmeldt: 5. jun 2008 16:14
Geografisk sted: Holbæk

Re: Tarmundersøgelse

Indlægaf ursula » 5. jun 2008 18:11

Mette_musen85 skrev:Jeg har en historie jeg gerne vil dele med andre..Jeg skulle (inden operationen) have foretaget en undersøgelse af tarmsystemet via et kamerarør op gennem anus.. Jeg fik en hel del døssig medicin fordi jeg havde så stærke smerter.. Jeg bødte så meget fra tarmen at lægen måtte stoppe undersøgelsen før han var færdig..  :oops: Og nu kommer det værste  :x Jeg blev kun vist ud til opvågningsstuen hvor jeg skulle ligge lidt, sygeplejeskerne var komplet ligeglade med at jeg var så døssig at jeg næsten ikke kunne gå, og at blodet løb ned af benene af mig. De lod mig gå alene hen til min seng, hvor der var langt i den tilstand :x Til mit held havde jeg min mor og min moster med, som sad og ventede på mig på opvågningsstuen, de fik mig ud på toilettet, hvor de hjalp mig af det blodige tøj, og gav mig en slags ble på så jeg ikke skulle bekymre mig om, om der løb blod.. Dette har gjort at jeg idag hele tiden vil være 100% sikker på hvad der skal ske med mig, og nøjagtig hvorfor.. Dette gjorde også at min kirug (pandet sygehus) skulle forklare mig helt nøjagtig hvad der skulle ske hele vejen gennem operationen og i timerne efter.
                                                                                                                                                                                                           
Senest rettet af ursula 18. jun 2008 21:41, rettet i alt 2 gange.
ursula

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Steen Samuelsen » 5. jun 2008 21:57

Her Ursula

Du behøver ikke at gentage hele det foregående indlæg. Gå ned i bunden og tryk på knappen "Skriv indlæg", så bliver det mere overskueligt for de efterfølgende.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

ursula
Indlæg: 12
Tilmeldt: 5. jun 2008 16:14
Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf ursula » 7. jun 2008 22:00

tak sten jeg er ikke evnesvag men skal bare lige finde ud af det
ursula

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Steen Samuelsen » 8. jun 2008 20:57

Hej Ursula

Jeg ønsker kun at hjælpe, så vi alle får det bedste ud af dette forum. Jeg har aldrig lagt noget negativt ind i min hjælp, ej heller til dig.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

ursula
Indlæg: 12
Tilmeldt: 5. jun 2008 16:14
Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf ursula » 15. jun 2008 16:30

ja det kan jeg se, men det kan man på mange måder men du få meget travlt vis du skal hjælpe på alle de steder de andre har lavede det samme som mig, Så kom bare igang der er mange, se der omkring
ursula

Louise PT
Indlæg: 159
Tilmeldt: 20. mar 2007 09:20
Geografisk sted: midtjylland

Indlægaf Louise PT » 16. jun 2008 14:59

Til Ursula,

Jeg må for første gang skrive et mere negativt indlæg herinde, for jeg kan virkelig ikke se, hvorfor du svarer så grimt til Steen!

Han ville bare hjælpe. Jeg kan på ingen måde se, at han forulempede dig med sin hjælp. Jeg blev da også selv træt af, at du kopierede indlæg ind i dine kommentarer, og overvejede selv at skrive hvordan du kan undgå dette... Godt jeg ikke gjorde det, sikke et møgfald jeg så ville have fået - for at ville hjælpe dig!

Jeg tror, at du skal passe lidt på med at tolke frivillig hjælp som en kritik af dig og dine evner. Du gjorde ihvertfald mig en anelse sur, ved at skrive som du gjorde.

Herinde er der altså ingen, som har nogen interesse i at nedgøre dig eller på anden måde behandle dig dårligt. Vi hjælper hinanden, og snakker sammen i en GOD TONE. Hvis der er noget man ikke kan lide, så skriver man det pænt eller ignorer det simpelthen.

Det var min mening om dette, og bare rolig, jeg skal nok lade være med at hjælpe dig i fremtiden.

just
Indlæg: 19
Tilmeldt: 8. jan 2008 23:07

Indlægaf just » 16. jun 2008 21:43

Da jeg første gang søgte råd og vejledning som nyopereret her i dette forum, var Peter og Steen fantastisk positive i deres hurtige svar.
Jeg er ivrig læser af indlæggene og blev meget forbavset over den kedelige tone, der pludselig herskede.
Selvfølgelig må man være kritisk, men tonen skal da ALTID være pæn, da alle vel ønsker at give og få gode råd om det, vi alle er fælles om.
At være stomister.

Med venlig hilsen

Just årg. 45

ursula
Indlæg: 12
Tilmeldt: 5. jun 2008 16:14
Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf ursula » 18. jun 2008 21:34

Skulle vi ikke holde os til det emne dette forum er at det var en der skrev om noget og jeg svarede. Nu har jeg slettede det så kan i ikke havde ondt af det  I skulle ikke falde over mig, og hvordan jeg skriver og hvordan, det høre til et andet stede til. Men åben bart er i en lille skar der skriver her inde og der er åben bart ikke plads til andre, tænk jeg ville bar svare. Det skulle jeg aldrig havde gjort, for jeg har da lige fået belært om hvad jeg skal og ikke skal og hvordan jeg skal. Er det en børnehave dette her. Men det undre mig meget at der lige skulle faldes over et nyt medlem der lige skulle finne ud af det. Men hvorfor har i ikke overfalde alle de andre der har gjort det samme. Husk det er ikke alle der er EDB eksperter. Men det er da god at i kan jave! nye medlemmer ud inden de er kommet ind.
ursula

GN
Indlæg: 21
Tilmeldt: 18. mar 2008 00:22

ursula

Indlægaf GN » 18. jun 2008 22:53

ursula,
her er plads til alle...også dig.
Men du skriver på en grov og angribende måde,og går samtidig straks i forsvarsposition.

Jeg kan godt se du har været meget igennem,og du har det sikkert dårligt,men det må ikke gå ud over andre.

Tænk positivt ,og du vil hurtigt opdage,vi er her for hinanden!

GN

ursula
Indlæg: 12
Tilmeldt: 5. jun 2008 16:14
Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf ursula » 19. jun 2008 20:57

Som jeg skrev igår nu stopper vi og holder os til emnet og hold op med at prøvee på alt det der, jeg er ikke mere grov end i andre, så debaten mopning af nyemedlemmer stopper her.
ursula

Gæst

Re: Tarmundersøgelse

Indlægaf Gæst » 24. apr 2009 09:03

Øv hvor ærgeligt. Første gang jeg er på siden, for at søge støtte og støtte andre, støder jeg på ****. Vi lever kun en gang så nyd livet på trods af, se og søg det som gør os og andre glade. At vi har en sygdom gør ikke livet mindre værd at leve, specielt ikke hvis vi kan støtte, hjælpe og opmuntre hinanden.

Jeg forsvinder lige så stille igen, og søger hen hvor der ikke er ********.

Knus mig

Peter Sørensen

Re: Tarmundersøgelse

Indlægaf Peter Sørensen » 24. apr 2009 10:15

Kære gæst.

Læs endelig i de mange indlæg og giv og modtag støtte, vi er ikke kendt for at være et forum med voldsomme diskussioner.
Forummet er overvåget, og jeg er opmærksom på hvad der foregår, men man skal huske at mange er i en sårbar situation, står lige for eller har lige overstået en stomi operation, i den periode ved de fleste at man er ekstra hudløs.
Hvis der er et generelt problem med tonen ,så bliver indlæg slettet og i værste fald brugerens adgang lukket.


Tilbage til "Kroniske tarmbetændelser, tarmcancer og andre tarmsygdomme"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster