Diagnosticeret med CU og ingen oplysninger fået

Her kan du udveksle erfaringer om sygdomme der kan medføre stomi.
Til nye medlemmer/patienter: Husk at alle sygehistorier er forskellige og nogle forløb værre end andre.
Forumregler
Stil spørgsmål om sygdomsforløb m.m. Se også hvilke sygdomme der kan medføre stomi
Simone250996
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19. jun 2016 14:59

Diagnosticeret med CU og ingen oplysninger fået

Indlægaf Simone250996 » 29. jun 2016 20:17

Hej.
Håber I kan hjælpe.
Tilbage i 2012 fik jeg diagnosen CU. En kort hospitalsindlæggelse på 9 dage. Og en recept på Asacol samt oplysninger at jeg skulle møde til kontrol.
Det er stort set det jeg har fået af oplysninger.
For ca. et år siden blev jeg undersøgt fra top til tå da min praktiserende læge insisteret, da jeg havde henvendt mig med smerter i led.
Røntgenbilleder af hele kroppe samt MR og CT scanninger. -Og en slut besked der lød på at der ikke var noget i vejen. Samt oplysninger om at jeg skulle tage smertestillende medicin hvis jeg ikke kan udholde smerterne.
Personen der stod for scanningerne oplyste mig om at han kunne se en masse væske i mine led.

Jeg står nu tilbage og føler mig noget tom, da jeg har fået oplyst fra andre med CU, at der findes en del følgesygdomme. Samt at mælkesyretabletter kan hjælpe en hel del.
Min enorme træthed giver nu mening.
Jeg har selvfølgelig andvendt Google en del. Og er på den måde også kommet frem til dette forum.

Håber at I kan hjælpe mig med alle de oplysninger jeg aldrig har fået.
Gode råd modtages med kyshånd.
PFT.
Mvh
Ditte

lnr
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10. nov 2011 00:03

Re: Diagnosticeret med CU og ingen oplysninger fået

Indlægaf lnr » 30. jun 2016 12:29

Hej Ditte.

Jeg nåede kun at have Colitis Ulcerosa meget kort tid før jeg fik stomi så jeg kan desværre ikke hjælpe dig med andet end oplysningen om at Colitis-Crohn Foreningen har en FaceBook side.

Jeg søgte på Colitis og så dukkede siden op. Så at der bl.a. ligger en youtube video med en gut der fortæller om at have CU.

Håber at mit svar kan bruges.

Hilsen Lone


Tilbage til "Kroniske tarmbetændelser, tarmcancer og andre tarmsygdomme"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster