Slim og blod

Her kan du udveksle erfaringer om sygdomme der kan medføre stomi.
Til nye medlemmer/patienter: Husk at alle sygehistorier er forskellige og nogle forløb værre end andre.
Forumregler
Stil spørgsmål om sygdomsforløb m.m. Se også hvilke sygdomme der kan medføre stomi
Ann

Slim og blod

Indlægaf Ann » 5. maj 2013 16:11

Hej.
Jeg blev i sommers opereret og fik lavet en ileorektal anastomose. Jeg har her de sidste par dage oplevet slim og blod fra endetarmen, når jeg går på toilettet. Det er ikke meget slim og blod, men jeg bliver bekymret, om det er normalt. Min læge har ikke fortalt mig om dette kunne forekomme.

Jeg er nervøs for om det er et problem, og vil lige høre jer om der er nogen der kender til det?

Belle

Re: Slim og blod

Indlægaf Belle » 5. maj 2013 18:45

Nu ved jeg ikke lige så meget om den operation du har fået. Men da jeg selv fik lavet min stomi og stadig havde min endetarm og en lille stump tarm tilbage oplevede jeg det samme. Det er helt normalt at tarmen stadig producerer lidt sekret. Men er du i tvivl eller urolig over det så kontakt din læge.

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Slim og blod

Indlægaf Steen Samuelsen » 5. maj 2013 20:55

Hej

Hvis grunden til at du blev opereret var kronisk tarmbetændelse, kan årsagen til slim og blod være et nyt udbrud af tarmbetændelse. Du bør spørge din læge til råds.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

LoVo
Indlæg: 7
Tilmeldt: 16. jan 2013 19:46
Årgang: 1982
Stomi siden: 2013
Geografisk sted: Ikast-Brande

Re: Slim og blod

Indlægaf LoVo » 27. maj 2013 22:26

Hej Ann.
Nu er denne tråd jo efterhånden et par uger gammel, og det er slet ikke sikkert at du har brug for råd længere. Men jeg vil alligevel gerne give dig et med på vejen...
Jeg har selv fået foretaget en ileo-rektal anastomose tilbage i 2004, som fungerede upåklageligt for mig frem til 2009. Jeg havde mange toiletbesøg, men ingen smerter. Men da min MC blussede op igen i 2009 begyndte jeg netop at opdage blodigt slim i afføringen. Og løsningen blev for mig til sidst at få lavet stomi, da min endetarm og lukkemuskel endte med at være gennemhullet af mikroskopiske fistler, så måske du skulle få undersøgt endetarmen for udbrud af MC eller CU (hvis du har en sygdomshistorie for én af disse...)
Jeg håber i hvert fald du har fået snakket med lægerne om det.
Mvh. Louise
Morbus Crohn: jan. 2003
Ileo-rektal anastomose (IRA): nov. 2004
Ileostomi: jan. 2013


Tilbage til "Kroniske tarmbetændelser, tarmcancer og andre tarmsygdomme"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster