Imurel mangel

Her kan du udveksle erfaringer om sygdomme der kan medføre stomi.
Til nye medlemmer/patienter: Husk at alle sygehistorier er forskellige og nogle forløb værre end andre.
Forumregler
Stil spørgsmål om sygdomsforløb m.m. Se også hvilke sygdomme der kan medføre stomi
Kirstenst

Imurel mangel

Indlægaf Kirstenst » 16. apr 2013 08:47

Jeg forsøger mig i dette forum, da jeg er meget frustreret over at det ikke er muligt at skaffe imurel.
I den sidste måned har man ikke kunne købe imurel, lagerne har været tomme og de 7 apoteker jeg har besøgt har heller ikke haft mere!! Jeg er blevet informeret om at det skyldes at det er i restorder fra producentens side!!! Jeg er chokeret over at man som kroniker og syg kan stå i den situation at det i et velfærdssystem som det danske ikke er muligt at få sin medicin!!! Heldigvis havde jeg selv et lille lager, således at jeg pt. kan klare mig i 19 dage endnu!! Men jeg for ikke den af lægerne forskrevne dosis (2x50mg+1x25mg), da det kun er 50mg pillerne jeg har til min rådighed, og derfor bliver nød til at dele en pille, hvilket ikke er optimal! Jeg har kontaktet sygehuset som heller ikke var til meget hjælp, deres apotek var også tomt! Jeg fik at vide at det igen i denne uge skulle være muligt at skaffe imurel i 50 mg, såfremt at producenten leverede til tiden. og at plagiat produkterne til imurel ligeledes skulle komme i handlen!- problemet er bare at dem tåler jeg ikke.
Jeg ved det ikke kun er sygdommen MB Crohn der bruger praperatet så jeg forstår ikke hvorfor der ikke er blevet gjort mere for at skaffe medicinen til landet!
Jeg ved også samtidig godt at man siger at man ikke kan dø af MB Crohn, og derfor er imurel om muligt ikke at regne for "livsvigtigt" medicin! -Men i mit tilfælde (hvilket nok langt fra er enestående) var sygdommen i en lang periode så aggressiv at det kostede mig flere opperationer og at jeg i en periode var ved at dø af sygdommens komplikationer !
Jeg er bevidst om at imurelen er det der er med til at holde min sygdom i ro, og jeg er chokeret over hvordan min tilværelse (som ufrivillig ) kroniker er så usikker!!! Ikke alene skal man forholde sig til det autoimmune element men nu også hvorvidt det overhoved er muligt at skaffe ens livsnødvendige medicin!!!!
Jeg forstår ikke hvorfor det først er i uge 28 at man igen kan skaffe imurel af dosen 25mg i dk ??
Hvor er patient organisationerne og lægerne i dette ?? og hvordan forholder I andre jer til dette og den generelle usikkerhed der ligger i, hvornår imurel igen, ikke er muligt at købe på det danske markede ??!!!

Conni
Indlæg: 30
Tilmeldt: 10. jan 2013 20:56

Re: Imurel mangel

Indlægaf Conni » 16. apr 2013 12:53

Hej
Min mand tager også Imurel,han har ikke haft problemer med at skaffe medicin-vi bor i Sønderjylland.
Hej Hej

Kirstenst

Re: Imurel mangel

Indlægaf Kirstenst » 17. apr 2013 07:51

Hej Connie
Så må det være kopi-produktet af imurel din mand bruger ?
For jeg var igen i går på apoteket og de har ikke mere imurel, og de kunne samtidig oplyse at orginal produktet af imurel a 50mg først kommer til dk i uge 27 og a 25mg i uge 28!! :roll:


Tilbage til "Kroniske tarmbetændelser, tarmcancer og andre tarmsygdomme"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster