Efterbivirkninger?

Her kan du udveksle erfaringer om sygdomme der kan medføre stomi.
Til nye medlemmer/patienter: Husk at alle sygehistorier er forskellige og nogle forløb værre end andre.
Forumregler
Stil spørgsmål om sygdomsforløb m.m. Se også hvilke sygdomme der kan medføre stomi
Gæst

Efterbivirkninger?

Indlægaf Gæst » 7. jan 2011 11:42

Hej Copa.

Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber der er nogen som vil svare på :)
Jeg blev syg med CU i 2006, hvor jeg kom i behandling med prednisolon, hvor jeg tog 100 mg i 14 dage og 50 mg i 1 måned, og alt i alt, tog jeg det i ca 3 mdr + en masse masse andet medicin. Da det ikke virkede, fik jeg remicade i 1 måned og derefter humira. Ingenting hjalp og blev akut opereret i maj 2008. Idag har jeg ileostomi og jeg har det meget bedre. Undtagen nogle få ting. Jeg har så utrolig mange ledsmerter, blå mærker jeg ikke aner hvor kommer fra, og har ikke slået mig og er utrolig træt. ( jeg har stadig 15 cm tilbage ved endetarmen, hvor der stadig er aktivitet i, men får ikke medicin for det) Kan det passe jeg stadig har efterbivirkninger af prednisolonen? Jeg fik ikke kalk eller D vitamin under behandlingen. Når klokken nærmer sig 15 tiden, så er jeg ikke mere værd, og er klar til at gå på hovedet i seng. (hvis det kunne lade sig gøre) Er der andre som har det som mig? eller er det meget ualmindeligt?

Venlig hilsen ... :)

Peter Sørensen

Re: Efterbivirkninger?

Indlægaf Peter Sørensen » 7. jan 2011 12:19

Hej gæst

Det er formentlig ikke prednisonen, men følgesygdomme og trætheds symptomerne til din CU ,du døjer med , det er ikke ualmindeligt som du vil kunne læse dels i artiklen og i de 2 emner i forummet, jeg har lagt link til.
Du skal tale med lægen om at blive udredt for følgerne , så man kan dæmpe det.

http://www.copa.dk/raadgivning/komplika ... taendelse/

viewforum.php?f=19

viewforum.php?f=21


Tilbage til "Kroniske tarmbetændelser, tarmcancer og andre tarmsygdomme"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst