Kronisk forstoppelse :(

Her kan du udveksle erfaringer om sygdomme der kan medføre stomi.
Til nye medlemmer/patienter: Husk at alle sygehistorier er forskellige og nogle forløb værre end andre.
Forumregler
Stil spørgsmål om sygdomsforløb m.m. Se også hvilke sygdomme der kan medføre stomi
Crisom2

Kronisk forstoppelse :(

Indlægaf Crisom2 » 5. jul 2010 17:41

Hej med jer.

Jeg er en ung pige på næsten 24 år som i mange år har døjet med forskellige afføringsmønstre som plager mig alle dage, hele året. Jeg har diagnose på diagnose og det eneste vi tit er kommet frem til er irriteret tyktarm men nu har jeg fået konstateret kronisk forstoppelse og kommer af med noget der svarer til størrelsen på en blomme. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre eller ikek gøre andet end selvfølgelig at drikke vand hvilket jeg virkelig prøver på men det hjælper stadig ikke, ikke mere end at jeg tisser mere end at jeg kommer af med afføring. Jeg har også prøvet med HUSK, fiberpiller, afføringsmidler osv men det hjælper stadig ikke for meget på det hele.

Jeg er testet for cøliaki (gluten allergi) lactoseintollerence, mælkeallergi osv men uden resultater.

Jeg er virkelig på bar bund med hvad jeg skal gøre og frygter hele tiden at min mave går endnu mere i stå end den er i forvejen.

Hvad skal jeg gøre??

Nogle siger at jeg skal ringe til lægevagten med det samme og andre siger at jeg skal kontakte min egen læge, men sygehusets behandling på mine mave/tarm problemer er afføringsmidler. Diagnosen de gav mig var som sagt kronisk forstoppelse og lettere irritation i tyktarmen.

Please.... Hjælp mig !!!!

Peter Sørensen

Re: Kronisk forstoppelse :(

Indlægaf Peter Sørensen » 5. jul 2010 19:41

Hej

tal med din læge om at blive henvist til en afdeling med speciale i afføringsforstyrrelser,
i bla. Århus har de en afdeling for problemer af den karakter.
http://www.aarhussygehus.dk/forside , Kirurgisk afd P har speciale i afføringsforstyrrelser.

Du kan finde oplysninger på linket om regler for henvisning, ellers ved din læge hvordan han skal gøre.


Tilbage til "Kroniske tarmbetændelser, tarmcancer og andre tarmsygdomme"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster