Vaccine mod H1N1

Her kan du udveksle erfaringer om sygdomme der kan medføre stomi.
Til nye medlemmer/patienter: Husk at alle sygehistorier er forskellige og nogle forløb værre end andre.
Forumregler
Stil spørgsmål om sygdomsforløb m.m. Se også hvilke sygdomme der kan medføre stomi
Futterup
Indlæg: 15
Tilmeldt: 6. nov 2008 14:03
Årgang: 1974
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Nordsalling

Vaccine mod H1N1

Indlægaf Futterup » 9. nov 2009 12:03

Hej til alle!
Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle af jer, der har tænkt jer at blive vaccineret mod svineinfluenca. Jeg er meget i tvivl om jeg skal lade mig vaccinere. Jeg fik stomi 1/12-2008. Jeg har haft det godt siden operationen. Hvad gør I andre?
Futterup

Peter Sørensen

Re: Vaccine mod H1N1

Indlægaf Peter Sørensen » 9. nov 2009 12:47

Hej Futterup
Du kan kun få vaccinen, hvis du tilhører risikogrupperne, der er blevet defineret den 27/10.
Se https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=127815
Din læge skal bestille vaccinen hjem, hvis du får immundæmpende medicin eller er i en af andre omtalte grupper.

Thomas
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. dec 2008 04:39
Årgang: 1974
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: København

Re: Vaccine mod H1N1

Indlægaf Thomas » 16. nov 2009 21:57

Jeg var hos lægen i dag og på et tidspunkt spørger han; om jeg ikke skal vaccineres mod H1N1?
Jeg spørger ham om jeg er i risikogruppen, og det siger han jeg er fordi jeg er for tynd 172 cm/ 52 kg.
Han sagde jeg skulle tænke over det og vende tilbage med mit svar.
Men jeg tror det er usandsynligt at jeg skulle dø af en influenza – så jeg skal ikke vaccineres.

hilsen thomas
God vind fremover :D
Fra Thomas ;)

DS

Re: Vaccine mod H1N1

Indlægaf DS » 18. nov 2009 21:34

Vi er to korttarmspatienter (med stomi og PE væsker) som har forespurgt både hos egne læger og på hospitalet omkring H1N1 vaccine. Vi er blevet frarådet at få den af samtlige. Èn sagde at der er "noget" i vaccinen som vi ikke kan tåle, èn sagde at vi hellere måtte få influenzaen og så tager vi den derfra og resten har bare sagt nej.
//Dorte


Tilbage til "Kroniske tarmbetændelser, tarmcancer og andre tarmsygdomme"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster