Ny opereret og 24 år

Her kan du præsentere dig selv
Forumregler
Her kan du præsentere dig selv for de andre brugere af forummet. Vil du møde andre med stomi, så deltag i arrangementerne hos din lokalforening
solstjerne
Indlæg: 4
Tilmeldt: 31. jan 2008 23:01
Geografisk sted: Brønshøj, KBH

Ny opereret og 24 år

Indlægaf solstjerne » 2. feb 2008 00:28

Hej alle
Jeg har haft CU i godt 5 år, og har lige siden da, røget ind og ud af hospitalet. Tror at jeg har prøvet alt hvad der er tilgengeligt i DK, i forsøget på at holde sygdommen i ro, det blev så slemt til sidst at selv prednisolon ikke længere virkede (fik kun alle bivirkningerne).
Så d.5 dec, fik jeg af hvide at jeg ikke havde noget valg, andet end at få fjernet tyktarmen og muligvis endetarmen alt efter hvordan den så ud?
Dato´en for operationen blev sat til den 20 dec, men desværer blev jeg endnu mere syg og de måtte pga.af høj feber og en infektion i kroppen aflyse,da lægerne mente at det ville være for ricikabel. Så jeg blev udskrevet d.20 dec. og fik så en ny tid d. 3 jan.2008. Desværre blev jeg kun endnu mere syg og fik over 40 i feber, og da det ikke var blevet bedre d.23 dec. men kun værer, så jeg ikke længere kunne værer nogen steder pga. smerter mv. Kontaktet jeg Herlev hospital, men fik af hvide, at jeg ikke bare kunne komme ind når jeg havde været udskrevet i mere end 24 timer, men skulle igennem lægevagten.
Min kæreste fik så kørt mig til lægevagten, efter at jeg havde vente på at komme igennem på tlf.i over 30 min. Men da vi så endelig kom hen til lægevagten var derover 2 timers vente tid, prøvet min kæreste at få lægen til bare lige at ringe til Herlev og sige at vi var på vej ( det ville havde taget ham 2 min. ) men han smækkede bare døren i indtil hans kontor. Jeg lå imens på gulvet i venteværelset og tudet af smerte, så selv nogle af de andre patienter bankede på til lægens kontor, for at sige at han gerne måtte tage min ind før dem( virkelig sødt ),men intet hjalp. Så min kæreste fik puttet mig ind i bilen endnu engang og kørte straks af sted til Bispebjerg hospitals skadestue (den lå tættest), hvor de straks fik fat i en læge, og derfra gik det ellers hurtigt med div,prøver, scanninger mv. og de så gerne at jeg blev opereret med det samme, så kl. 23.30 blev jeg efter meget besvær overført til Herlev. Og derefter opereret d.24 dec. kl.13:56.

Desværre vågnet jeg op med udslæt i hele hovedet og på undersiden af kroppen, da jeg åbentbart ikke kan tåle latex, jeg fik samtidig svamp i hele halsen (virkeligt ubehaligt).
Men de kunne heldigvis fortælle mig at det hele var gået godt og at de lod 20 cm endetarm være, så jeg kan blive opereret tilbage igen.

Men holda op selv nu over en månede efter min operation,har jeg stadig mange smerter vedr. min stromi, da jeg har fået en byld mellem stromien og huden. ( forsøger virkelig at være positiv, for nu er jeg jo rask, men syntes virkelig det er svært ikke at være ked af det hele )

Håber bare på at det hele nok skal gå..................
Joy 1983

Peter Sørensen

velkommen

Indlægaf Peter Sørensen » 3. feb 2008 18:38

Hej Joy

velkommen i forummet, du skal bare spørge løs, så er der mange der vil hjælpe dig ,med dine spørgsmål.

Hvor er det surt at læse at man skal slås for at blive indlagt, til trods for at man er kendt på afdelingen, og lægevagtens reaktion, eller mangel på samme er da bare helt godnat. Det bliver en Jul du altid husker :?

håber du får styr på bylden, så du kan slippe for smerter og bekymringer, og komme stille og roligt igang igen.


Tilbage til "Præsentation af brugere"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster