That's me...

Her kan du præsentere dig selv
Forumregler
Her kan du præsentere dig selv for de andre brugere af forummet. Vil du møde andre med stomi, så deltag i arrangementerne hos din lokalforening
Lars

That's me...

Indlægaf Lars » 25. dec 2007 23:17

Hey...

Vil lige lave en lille præsentation af mig. Jeg er en "ung" fyr på 26 år fra Ribe, som for ca. en måned siden fik en ileostomi.

Da jeg var 17 år var vi, familien og jeg, på ferietur til Mallorca. Men ferien var ikk helt i top for mig, da jeg hurtigt fik turistmave. Dette kunne ikke rigtig stoppes, heller ikke da jeg var kommet hjem til DK igen og da det pludselig gik over i blodige diarré begyndte lægen at blive nervøs. Jeg blev indlagt og fik konstateret Colitis Ulcerosa. Kan huske at jeg nærmest gik i chok - har aldrig været syg før... Man kan rolig sige, at denne diagnose vendte op og ned på alt i mit liv. Jeg var stort set indlagt i tre måneder, var kun hjemme i nogle weekender. Lægerne forsøgte alt, prednisolon m.v., men intet lykkes. Jeg blev herefter overflyttet fra Ribe Sygehus til Esbjerg Sygehus, hvor jeg blev opereret akut. Jeg var så syg, at jeg kun lå i sengen og fik morfinsprøjter. Nå men jeg blev opereret, fik fjernet tyktarmen og anlagt en ileostomi. Anede stort set intet om dette, men efter en omgang tarmslyng og lungebetændelse, kom jeg hjem. Jeg havde det fantastisk. Valgte efter tre år at få tarmen lagt tilbage via J-Pouch i Århus, hvilket fungerede meget tilfredsstillende. Men for præcis to år siden fik jeg en byld ved endetarmen, dette blev ved (et sandt helved). Fik fistler og bad tilsidst om at få stomi igen, hvilket lægerne også så som den eneste udvej. Jeg har dog stadig min J-Pouch, men det er planen at den skal fjernes om et halv års tid...

I denne omgang blev jeg så, af en stomisygeplejerske, gjort opmærksom på Copa. Håber, at jeg via denne organisation kan få kontakt til andre unge, måske endda i nærheden af mig... :-)

/Lars

Mikkel Saugmann
Indlæg: 119
Tilmeldt: 19. mar 2007 17:30
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 26. dec 2007 02:50

Hej Lars.

Velkommen til forummet :) Det lyder som en lidt turbulent omgang du har været igennem! Men godt at høre det hele går som det skal nu :)
Mikkel, Årgang 84

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Steen Samuelsen » 26. dec 2007 20:24

Hej Lars

Velkommen til.

Jeg er selv en "ung fyr" på 60 som for fire måneder fik en permanent ileostomi efter 10 år med CU.
Jeg har i de forløbne måneder selv haft meget glæde af COPA og dette forum. Jeg er gået aktivt ind i COPAs arbejder, og hvis du har ressourceoverskud til det, vil jeg opfordre dig til også at bidrage til det arbejde, der får COPA til at virke til gavn for dem, der har svært ved at vænne sig til og leve med stomien.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Lars

Indlægaf Lars » 26. dec 2007 22:17

Hej Mikkel og Steen

Tak for den pæne velkomst... :-) Vil bestemt gerne deltage i, at oprette noget netværk for "de unge". Kunne være rart, hvis der også skete noget andre steder end lige København og Århus. Eller at man kunne få kontakt med andre unge i denne landsdel som man evt. kunne følges med til diverse arrangementer i "storbyerne".

/Lars

Peter Sørensen

unge

Indlægaf Peter Sørensen » 26. dec 2007 22:54

Hej Lars

Velkommen til, det kan mange gange være en god ide, at kontakte lokal
foreningen ,hvor man bor, for der er næsten altid kendskab ,til nogle lokale unge, og så er der muligvis basis for at lave en lille gruppe, som du nævner.

Mikkel Saugmann
Indlæg: 119
Tilmeldt: 19. mar 2007 17:30
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 27. dec 2007 01:42

Hey Lars.

Mig og nogen andre unge har snakket om at lave en tur for ALLE de unge, feks til et stort sommerhus eller noget i den stil :) Det kunne da være for fedt!
Mikkel, Årgang 84

Lars

Re: unge

Indlægaf Lars » 27. dec 2007 04:49

Peter skrev:Hej Lars

Velkommen til, det kan mange gange være en god ide, at kontakte lokal
foreningen ,hvor man bor, for der er næsten altid kendskab ,til nogle lokale unge, og så er der muligvis basis for at lave en lille gruppe, som du nævner.


Hej Peter

Talte netop med min sygeplejerske for en lille uge siden og hun foreslog det samme, så jeg vil kontakte den lokale forening som det første i det nye år :-)

/Lars

Lars

Indlægaf Lars » 27. dec 2007 04:50

Mikkel Saugmann skrev:Hey Lars.

Mig og nogen andre unge har snakket om at lave en tur for ALLE de unge, feks til et stort sommerhus eller noget i den stil :) Det kunne da være for fedt!


Hej Mikkel

Det lyder da super. Jeg er total klar :-)

/Lars


Tilbage til "Præsentation af brugere"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster