Er der nogen der kan sige mig hvordan ?

Her kan du præsentere dig selv
Forumregler
Her kan du præsentere dig selv for de andre brugere af forummet. Vil du møde andre med stomi, så deltag i arrangementerne hos din lokalforening
hyggetrolden

Er der nogen der kan sige mig hvordan ?

Indlægaf hyggetrolden » 27. aug 2007 10:59

Lad mig først præsenterer mig.

Jeg er en fyr på de 30 der de sidste 3 år har døjet med bla. kronisk diarre og mine lukkemuskler funker heller ikke efter hensigten. Dette er ganske sikkert opstået som konsekvens af, at jeg er uddannet indenfor de danske specialstyrker (fede tider, men ikke så fedt nu).


Onsdag d. 23/8 blev jeg medicinsk opgivet, og fik tilbudt en stomi.
Jeg fandt dog aldrig ud af hvilken form for stomi der var tale om. Lige som jeg aldrig fik forklaret noget om konsekvenserne omkring stomi.


Jeg takkede nej til tilbudet, da jeg mener at den medicin jeg på nuværrende får (kodein samt opium) samt min egen vilje (stædighed), er nok til at jeg kan leve et for mig tilfredsstillende liv.


Men men men, da ingen ved hvordan i morgen bliver, og jeg ved, at når jeg får nok at tingene som de er nu, så tager jeg imod tilbuddet, ja så søger jeg lidt viden omkring de fysiske og især de psykiske, og ikke mindst de sociale, konsekvenser.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der sker efter man er lagt i narkosen ?

Og hvordan er det at leve med en stomi ?

Faktisk vil jeg sådan set bare gerne vide alt om hvad jeg kan blive udsat for ang. en stomi.


-Anders.

Mikkel Saugmann
Indlæg: 119
Tilmeldt: 19. mar 2007 17:30
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 27. aug 2007 11:03

Hejsa Anders.

Jeg er en ung fyr på snart 23 år og Jeg fik selv stomi d. 26/4 iår og skal have den fjernet igen om præcis tre uger :)