Ny herinde

Her kan du præsentere dig selv
Forumregler
Her kan du præsentere dig selv for de andre brugere af forummet. Vil du møde andre med stomi, så deltag i arrangementerne hos din lokalforening
ma
Indlæg: 13
Tilmeldt: 6. aug 2007 11:17
Geografisk sted: Hedehusene-sjælland

Ny herinde

Indlægaf ma » 12. aug 2007 21:19

Hej

Jeg er en kvinde på 32 år. Jeg er gift og har for 3 mdr siden fået fjernet hele mit underliv pga. en underlivssygdom der hedder endometriose. Vi har ikke fået børn pga. sygdommen, men har valgt at blive adoptivforældre. Så vi venter på den lille:-)
Jeg har for ca. 5 uger siden fået lavet en ileostomi pga. endometriosen. Den kan i sjælne tilfælde sætte sig på tarmen og i endnu sjældnere tilfælde være årsag til en ileostomi. Jeg havde fået tarmslyng(en voldsom forsnævring på tarmen) og blev opereret akut. Jeg har fået fjernet ca 5 cm af min tyktarm pga. denne sygdom. Jeg blev meget chokeret da lægen fortalte mig at jeg skulle have stomi.
Den er midlertidig og skal ligges tilbage igen om ca 3 mdr.
Hilsner MA

maiken
Indlæg: 70
Tilmeldt: 21. okt 2006 22:30
Årgang: 1984
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: ØsterVrå
Kontakt:

Re: Ny herinde

Indlægaf maiken » 15. aug 2007 22:34

ma skrev:Hej

Jeg er en kvinde på 32 år. Jeg er gift og har for 3 mdr siden fået fjernet hele mit underliv pga. en underlivssygdom der hedder endometriose. Vi har ikke fået børn pga. sygdommen, men har valgt at blive adoptivforældre. Så vi venter på den lille:-)
Jeg har for ca. 5 uger siden fået lavet en ileostomi pga. endometriosen. Den kan i sjælne tilfælde sætte sig på tarmen og i endnu sjældnere tilfælde være årsag til en ileostomi. Jeg havde fået tarmslyng(en voldsom forsnævring på tarmen) og blev opereret akut. Jeg har fået fjernet ca 5 cm af min tyktarm pga. denne sygdom. Jeg blev meget chokeret da lægen fortalte mig at jeg skulle have stomi.
Den er midlertidig og skal ligges tilbage igen om ca 3 mdr.


Hejsa ny og velkommen herind
Håber du finder dig til rette, og for ligeså meget glæde som mig selv... Der er mange gode råd at hente. Og man lære hele tiden noget nyt... Jeg har en veninde som har endomitriose, og jeg må sige jeg ikke vidste det kunne udvikle sig til at få stomi. Så se... idag har jeg også lært noget :) Jeg har også midlertidigt stomi. Lægen sagde jeg skulle have den i 3 mdr. som du, men nu har jeg haft den i knap to år... men jeg venter med længsel på den dag den kan blive lagt tilbage...
Velkommen igen
kærligst Maiken
http://www.maikenp.blogspot.com
colostomi 2006

ma
Indlæg: 13
Tilmeldt: 6. aug 2007 11:17
Geografisk sted: Hedehusene-sjælland

Hej Maiken

Indlægaf ma » 26. aug 2007 23:42

Tak for det.

Ja man kan lære noget nyt hele tiden. :)
Jeg håber snart du får beskeden om at din stomi skal tilbage igen.
Jeg skal ind d. 19 sep. og forhåbentlig have en operationsdato.
Hilsner MA


Tilbage til "Præsentation af brugere"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster