Fejlopereret med stomi

Her kan du præsentere dig selv
Forumregler
Her kan du præsentere dig selv for de andre brugere af forummet. Vil du møde andre med stomi, så deltag i arrangementerne hos din lokalforening
pg0406

Fejlopereret med stomi

Indlægaf pg0406 » 29. okt 2011 14:23

Hej jeg hedder Pernille er 29 år har mand og 3 piger.
Jeg har efter fejloperation fået stomi.
jeg skulle d. 30.9.2011 ind til en udskrabning på esbjerg sygehus pga. blødnings forstyrelser.
Min mand og jeg kørte fredag morgen afsted til Esbjerg sygehus vi var der kl 8.00, der kom en sygeplejerske med det samme og sagde at jeg var den første der skulle til, så hun viste mig ind på en stue og jeg fik deres tøj på, kl. 8.30 kom potøren og hentede mig og kørte mig ned til op. lægen spurgte om der var noget jeg ville spørge om, det var der ikke rigtig de skulle bare få det overstået ;) så jeg kunne komme hjem, da min store pige skulle holde 10 års fødselsdags fest om aften og gerne ville nå at komme hjem lige og hilse på dem.
Efter jeg vågnede af nacose havde jeg bare mange smerter, der gik ca. 20 min så fik min mand lov til at komme op til mig på opvågningen og sige hej og farvel og jeg skulle til op. igen da de var ræd for at der var hul på min livmoder. Ganske rigtig jeg vågnede igen fra nacosen og der havde været hul på min livmoder og blødt i bughulen og det lille bækken. Men smerterne de stoppede ikke her de varede ved og jeg blev mere og mere frusteret over det hele og kunne nu ikke komme hjem til min datters fødelsdagsfest. jeg kan ikke rigtig huske tiden nu men jeg havde mange smerter besvimede et par gange. lørdag blev det ved med smertene det var først hen på aften lægerne bygyndte på at gøre lidt, jeg fik laman 2 gange da de snakke om at det var forstoppelse jeg havde, men det hjalp ikke. Min mand kørte hjem ved en 22 tiden da han hverken kunne gøre fra eller til. Omkring kl. 11 kom lægen og sagde at han ville åbne min mave da det ikke var normalt at skulle have så ondt efter de operationer jeg havde fået. Jeg blev kørt til op. Da jeg vågnede havde jeg stomi da de havde lavet hul på min tarm under de første operationer og der var tarmsaft ud i hele min mave. Bøvler stadig med smerter var indlagt i sidste weekend pga. af smerter de kunne ikke rigtig finde ud af hvad der var gal andet end at jeg har for høj lever og galle tal.
Har det meget svært med stomien men den skal heldigvis tilbage igen.

DEJLIG LIGE AT FÅ DET UD AF HOVEDET PÅ DENNE MÅDE

Hov glemte lige noget der betyder meget for mig var der ikke da min datter blev 8 år og den store blev 10 år da jeg var indlagt det gør rigtig ondt.

Alt hvad der er sket her på det sidste er lidt ekstra hård for psyken

Dejlig lige at få luftet lidt ud mvh. Pernille Gjerlevsen

mfj
Indlæg: 52
Tilmeldt: 4. jun 2011 22:44
Årgang: 1974
Stomi siden: 2011
Geografisk sted: Dalmose

Re: FEJL OPPERET MED STOMI

Indlægaf mfj » 29. okt 2011 14:43

Hej Pernille

Puha sikke da en omgang. Kan sørme godt forstå at du har det skidt, og der må være mange tanker, som køre rundt i hovedet.

Jeg har selv fået en midlertidig stomi som jeg snart skal have lagt tilbage. Mit forløb har heller ikke været af det bedste og jeg kunne muligvis også have undgået stomi hvis jeg var blevet behandlet korrekt. Det er et stort chok at vågne op med stomi. Jeg troede også at nu gik mit liv i stå og jeg vil ikke kunne foretage mig noget som helst. Men efterhånden som man kommer ovenpå igen efter operationen og man vender sig lidt mere til stomien så kommer hverdagen til at fungere meget bedre. Jeg har det dog stadig svært med min stomi og jeg glæder til at den skal væk igen. Men jeg tror også at det kan være svære at acceptere stomien når man får den akut.

Jeg har klaget over mit forløb til både patientombuddet og patientforsikringen og det synes jeg at du skal overveje om du ikke også skal gøre det. Jeg har netop fået medhold fra patientombuddet om at jeg er blevet fejlbehandlet. Nu mangler jeg så at høre fra patientforsikringen. Der kan dog gå en del måneder før den sag er færdigbehandlet. Nu er det jo ikke fordi at det man har været igennem kan gøres op i penge, men det kan da være et lille plaster på såret. Jeg snakkede med en patientvejleder inden jeg gik igang med at udfylde klageskemaerne. Den patientvejleder jeg talte med var meget sød og hjælpsom. De kan også fortælle dig om de mener at der er en grund til at klage.

Jeg håber at du snart kommer godt ovenpå igen. Det bliver bedre selvom det kan virke uoverskueligt. Jeg hvade også glæde af at snakke med en psykolog nogle gange. Det kan jeg godt anbefale.

Jeg ønsker det bedste for dig.

Mvh Mette

karinaa

Re: FEJL OPPERET MED STOMI

Indlægaf karinaa » 30. okt 2011 16:02

hej

jeg vil bare sige at dit forløb lyder lidt som mit.
Du kan klage over lægerne ikke opdagede fejl og du kan få erstatning for de ekstra dage du var indlagt og hvis du har fået gener efterfølgende resten af livet. Skriv endelig hvis du får brug for hjælp karina62@hotmail.com Jeg synes heller ikke om min stomi og ville slet ikke kigge på den i starten. Men havde den i ca 1 år og tilsidst var det slet ikke noget problem at have den.
Jeg var blevet sent hjem så jeg havde madrester i hele maven og smerterne var jo ulidelige. De smerter du har nu , er det et specielt sted? Der kan komme en byld eller en ansamling i sted i kroppen. Det kan man scannes for! Du vil være skidt i et stykke tid, jeg var sygemeldt i 1 år fordi såret ikke helede pga. af bakterien i kroppen.
skriv endelig hvis du får brug for støtte.....

karina

pgjerlevsen

Re: FEJL OPPERET MED STOMI

Indlægaf pgjerlevsen » 15. nov 2011 15:19

hej karina jeg vil meget gerne snakke med dig kan du evt. skrive til mig på dette nr. 20157704 jeg vil blive rigtig glad hvis du har mulighed for det da jeg føler jeg er palle i verden knus

LineF

Re: FEJL OPPERET MED STOMI

Indlægaf LineF » 16. nov 2011 12:45

Sikke en omgang! Men glæd dig over det kan komme tilbage!

Jeg er 28 og har 2 piger på 1 og 4 år!
Fik min stomi for 3 måneder siden pga kræft, og jeg kan ikke få den normalt tilbage igen da min æggestokkræft havde spredt sig til hele min tyktarm!
Oveni har jeg fået hul på min urinrør så nu har jeg også midlertidigt et rør fra min ene nyrer og ud i en pose! Så med 2 poser på kroppen - glæder jeg mig bare til der kun er en tilbage!

Jeg forstår godt din frustration - men det bliver nemmere at leve med stomien ( og for dig endda kun for en tid) !

Knus herfra mig :)


Tilbage til "Præsentation af brugere"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst