Ny herinde!

Her kan du præsentere dig selv
Forumregler
Her kan du præsentere dig selv for de andre brugere af forummet. Vil du møde andre med stomi, så deltag i arrangementerne hos din lokalforening
Tosse

Re: Ny herinde!

Indlægaf Tosse » 3. jul 2014 14:03

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan Fynbo1961 har det nu...min mand har fået det lagt tilbage for 14 dage siden, og han er da godt nok ved at opgive det hele. Han sidder på toilet dagen lang og har ondt "bagi" Vi fik at vide på Århus amtssygehus han ikke skulle være langt fra toilet de næste par måneder.. :P
Vh jette

Stomien
Indlæg: 26
Tilmeldt: 1. nov 2013 14:30
Kontakt:

Re: Ny herinde!

Indlægaf Stomien » 15. jul 2014 22:48

Hej fynbo1961

Nu er jeg desværre ikke så heldig at ha fået min stomi lagt retur endnu, men jeg har stor glæde af at spise husk som gør min afføring mere fast. jeg ved ikke om det kunne være noget for dig, det kunne måske hjælpe lidt.

Jeg har bla. skrevet lidt om det at bruge husk, på min hjemmeside www.stomien.dk - du finder siden her - http://stomien.dk/undgaa-dehydrering

De bedste hilsener
Tonny
Blogger om det at leve med en stomi på www.stomien.dk Prøver at skrive det så ærligt og realistisk som muligt.

Vibeke
Indlæg: 8
Tilmeldt: 5. nov 2005 00:09
Årgang: 1959
Stomi siden: 2005
Geografisk sted: København Amager

Re: Ny herinde!

Indlægaf Vibeke » 31. aug 2014 18:27

Hej.
Jeg er ikke ny herinde, har været medlem siden nov. 2005.
I 1989 fødte jeg min første datter, fødslen gik ikke så godt, så hun blev taget med en sugekop, hvilket resulterede i, at jeg revnede ned i min ringmuskel. Jeg blev ikke undersøgt efterfølgende men fandt selv ud af , at jeg ikke kunne holde på luft og skulle skynde mig på toilettet. Da jeg skulle have min anden datter i 1996 fik det fint. Jeg blev efterfølgende undersøgt og her fandt man så ud af , at min ringmuskel ikke fungerede i ca. 40 % af musklen :( Jeg er blevet opereret flere gange hvor de har forsøgt at reparere min ringmuskel, desværre uden held, jeg har fået indopereret elektroder, der skulle stimulere ringmusklen, desværre også uden held, jeg ventede i et par år på, at der blev udviklet en kunstig ringmuskel, som jeg skulle have fået indopereret.
I 2005 bad jeg så selv om at få en stomi, jeg kunne ikke leve mere med ikke at kunne holde på min aff. , jeg fik det meget psykisk dårligt, turde ikke forlade mit hjem, da jeg altid skulle på toilettet ligeså snart jeg forlod hjemmet, brugte mange supermarkeders toiletter :( Jeg har stort set siden været meget glad for den, nu har jeg " styr" på det :)
M.v.h. Vibeke

årg 48

Re: Ny herinde!

Indlægaf årg 48 » 10. sep 2014 14:57

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er andre som har samme problemer som jeg har og som måske har fået løst dem. Min historie er kort fortalt, at jeg blev opereret for kræft i endetarmen i 2007 og fik fjernet hele endetarmen og anlagt permanent colostomi. I de første år havde jeg ca. hver 3. måned en uge med mange smerter pga. kolik. Det starter med, at jeg får meget luft i maven som i begyndelsen kommer fint ud af stomien, men det hober sig op og min mave går fuldstændigt i stå, hvilket giver voldsomme smerter, opkastning og på et tidspunkt efter 4-6 timer diarre. Det hjælper så på smerterne og jeg har så diarre i 2-3 dage hvorefter der går en tre fire dage med at komme ovenpå igen. Jeg har selvfølgelig snakket med lægerne på Randers sygehus om problemerne hver gang jeg har været til kontrol og er blevet scannet og undersøgt for brok og sammenvoksning/stråleskader på min tyndtarm, men de kan ikke finde en årsag til mine problemer. Jeg har forsøgt at få dem til at lave en kikkertundersøgelse for at finde ud af om det er det ene eller det andet som scanning ikke kan afsløre, men det afviser de med begrundelsen, at det er for risikabelt et indgreb i forhold til de gener som jeg har?? Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har oplevet noget tilsvarende og evt. fået en behandling for det.
Vh KK


Tilbage til "Præsentation af brugere"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster