ny 49 årige ilostomiopereret

Her kan du præsentere dig selv
Forumregler
Her kan du præsentere dig selv for de andre brugere af forummet. Vil du møde andre med stomi, så deltag i arrangementerne hos din lokalforening
frantzen
Indlæg: 8
Tilmeldt: 11. feb 2011 22:47
Årgang: 1961
Stomi siden: 2010

ny 49 årige ilostomiopereret

Indlægaf frantzen » 14. feb 2011 21:10

hej jeg blev opereret sidste år i januar måned og fik en ilostomi for livet, men jeg var dersværre en af dem der var så uheldig at jeg rendt ind i alle de komplikationer der fandtes, med tarmslyg og derefter en byld i såret, alt i alt 8 uger på Helsingør sygehus. så det kan man jo kalde sort uheld . jeg syntes selv jeg var kommet godt over det da jeg startede på arbejde igen på fuld tid i juli måned og stomien virker da også uden nogen særlige problemer og jeg har været glad for at jeg fik den, det var næsten som at få et nyt liv, nu er det bare sådan at jeg er rendt ind i en mindre depretion som min psygolog mener stammer fra den gang. jeg vil bare gerne høre om jeg er den eneste der har det sådan eller der er andre der har været ud for det samme.det er altid rart at vide.

venlig hilsen
frantzen

Peter Sørensen

Re: ny 49 årige ilostomiopereret

Indlægaf Peter Sørensen » 14. feb 2011 21:49

hej Frantzen
Velkommen til :)
Du er bestemt ikke den eneste ,der oplever en depression ovenpå sygdom og operation.
kroppen og psyken påvirkes mere end man lige forventer det, og det kan godt dukke op længe efter.
Så det er godt du er i behandling.

Annie
Indlæg: 39
Tilmeldt: 18. okt 2009 17:50
Årgang: 1956
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Albertslund

Re: ny 49 årige ilostomiopereret

Indlægaf Annie » 14. feb 2011 23:37

Hej Frantzen. :)
Velkommen til dig, dejligt at du normalt er glad og positiv, og mener at det har hjupet dig, til et bedre
liv at få stomi, selv om du har haft en rigtig svær tid. :shock: Det er sørmer klart at du er blever trist,
jeg tror at vi alle har prøvet at være der hvor du er nu, godt at du vil tage imod den hjælp du kan få.
Ha´det rigtig godt.
Hilsen Annie. :P

Merete Møller
Indlæg: 56
Tilmeldt: 27. okt 2010 16:35
Årgang: 1941
Stomi siden: 1972
Geografisk sted: Stevns

Re: ny 49 årige ilostomiopereret

Indlægaf Merete Møller » 15. feb 2011 12:59

Hej Frantzen!
Godt gået trods alle besværlighederne. :D Det ville have været dybt underligt, hvis du ikke var røget ned i et "sort hul"! Som Peter også skriver, er det noget, vi alle har prøvet før eller senere. Fortsat held og lykke :D
Venlig hilsen
Merete
copa rådgiver

frantzen
Indlæg: 8
Tilmeldt: 11. feb 2011 22:47
Årgang: 1961
Stomi siden: 2010

Re: ny 49 årige ilostomiopereret

Indlægaf frantzen » 15. feb 2011 22:03

mange tak for jeres svar.

ikke for at jeg ønsker at andre skal prøve det, men det er rart at høre at det ikke er så unormalt. :)

venlig hilsen
Frantzen


Tilbage til "Præsentation af brugere"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster