hej

Her kan du præsentere dig selv
Forumregler
Her kan du præsentere dig selv for de andre brugere af forummet. Vil du møde andre med stomi, så deltag i arrangementerne hos din lokalforening
cecilie84
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29. sep 2010 12:15

hej

Indlægaf cecilie84 » 1. okt 2010 11:05

Hej derude.
Jeg hedder cecilie er 26 år, og har fået ileostomi for 3 mrd siden.
Det kom desværre meget pludseligt da jeg blev rigtig syg efter at have født mit andet barn Alexander. Da han var 3 mrd gammel kunne jeg tilsidst ikke holde de utallige toiletbesøg ud mere, og besluttede mig for at opsøge min læge. Min første tanke var at jeg garanteret havde hæmorider, og bare skulle have noget behandling for det, men sådan var det desværre ikke.. Min læge blev bekymret for mine symptomer og vidersendte mig derfor til Næstved sygehus.. Som uheldigvis hjem sendte mig med "forstoppelse", tros jeg utallige gange fortalte om mine mange wc besøg...
Blev haste indlagt 2 dage senere da utallige forsøg med lactylose ikke hjalp. Blev der efter overflyttet til køge, og efter 3 dage speedet på prednisolon blev jeg desværre akut opereret, fik fjernet hele tyktarmen, og har fået stomi... Har nu gået i nogle måneder og ventet på endelig svar omkring min sygdom, og håbet inderligt at det var colitis, men det har desværre vist sig at være crohn... Øv øv
Har været så heldig at deltage på stomiskole, og det har bare været super.. Kan varmt anbefales..

Kunne rigtig godt tænke mig at komme i kontakt med andre unge med stomi???

Peter Sørensen

Re: hej

Indlægaf Peter Sørensen » 1. okt 2010 11:57

Hej Cecilie

Velkommen til, du skal endelig bare spørge løs, bruge http://www.copa.dk/lokal/ungdomsgruppen/, og
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=23040182616 for at skabe kontakter og netværk.

REH

Re: hej

Indlægaf REH » 1. okt 2010 11:58

Hej Cecilie,

Der er en tråd her på copa om samtale og middags selskab. Jeg er selv 34 år, havde stomi i næsten 5 år og for 3 mdr. siden fik jeg pouch. Jeg regner selv at deltage til næste aften arrangement - det lyder som om der efterhånden er ret stor tilslutning :D

Håber vi ses der.
Mvh REH

karinaa

Re: hej

Indlægaf karinaa » 1. okt 2010 17:15

hej

du er velkommen til at skrive til mig, jeg har haft stomi og fik den ved akut operation så vidste intet om det da jeg vågnede igen . karina62@hotmail.com du kan spørge om alt:)

VibekeN
Indlæg: 28
Tilmeldt: 27. sep 2009 11:26
Årgang: 1985
Stomi siden: 2009

Re: hej

Indlægaf VibekeN » 3. okt 2010 15:52

Hej Cecilie.

Jeg hedder Vibeke og er 25 år gammel jeg fik stomi her for 1 år siden og er ved at planlægge af skulle have den lagt den tilbage til næste år muligvis.

Men hvis du har lyst kan du bare skrive jeg har selv haft lyst til at have kontakt med andre personer med stomi, min operation var ikke meget akut og jeg havde dog lidt tid til at vende mig til tanken, men fik fjernet min tyktarm efter 2 år med colitis i udbrud.

Jeg er selv patient på køge sygehus og er også opereret der..

Min mail er v.nielsen@ofir.dk skriv hvis du har lyst.

Hilsen Vibeke

maiken84

Re: hej

Indlægaf maiken84 » 3. okt 2010 21:41

Hejsa cecilie

Velkommen til copa :) Du er også meget velkommen til at skrive til mig, hvis du har spørgsmål eller bare vil snakke lidt. Jeg er selv 26 og har haft stomi i 4 år. Min blev også lavet akut.

Kærligst, Maiken
www.maikenp.blogspot.com

cecilie84
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29. sep 2010 12:15

Re: hej

Indlægaf cecilie84 » 4. okt 2010 09:19

Hej igen.
"Dejligt" at høre at der er andre unge der ude.. Er lige inde i en periode hvor det hele svinger lidt op og ned.. Har rigtig svært ved at acceptere at jeg skal have stomi reste af mine dage, og er samtidig rigtig bange for at blive syg igen.. Tanken om at have en kronisk sygdom er rigtig skræmmende..
Men samtidig er jeg nød til at være lidt sej for min børns skyld... Og kæreste.. selvfølgelig.
Så super dejligt at man kan skrive lidt her inde..

Brugeravatar
Ida
Indlæg: 13
Tilmeldt: 14. apr 2009 09:46
Årgang: 1988
Stomi siden: 1988
Geografisk sted: københavn

Re: hej

Indlægaf Ida » 11. okt 2010 20:49

hej Cecilie og velkommen til :D

Jeg har selv en blivende Ileostomi og er kontakt person i ungdomsgruppen, hvor jeg prøver at lave nogle forskellige ture hvor man kan møde andre unge med stomi..

Hvis du har nogle spørgsmål eller har lyst til at snakke er du velkommen til at ringe til mig, mine kontakt oplysninger står under ungdomsgruppen!

Venlig Hilsen Ida


Tilbage til "Præsentation af brugere"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster