Goddag

Her kan du præsentere dig selv
Forumregler
Her kan du præsentere dig selv for de andre brugere af forummet. Vil du møde andre med stomi, så deltag i arrangementerne hos din lokalforening
KarstenJ
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31. jan 2010 18:38

Goddag

Indlægaf KarstenJ » 22. feb 2010 17:13

Hej alle

Mit navn er Karsten, jeg er 51 år gammel og fik anlagt en aflastende kolostomi i november sidste år.

Jeg skal forsøge at redegøre for årsagen til dette og forløbet, men naturligvis gøre det så kort som muligt. I tiden op til min operation følte jeg mig fuldkommen rask, men i sommeren 2009 fik jeg pludseligt gentagne gange blærebetændelse med meget blod i urinen. Hver gang, jeg stoppede med antibiotika, kom blærebetændelsen straks igen. Blæren og tyktarmen blev undersøgt og man mente, der kunne være en fistel.

Ved den planlagte operation 30. oktober, besluttede kirurgen at gøre åben operation. Han beskrev efterfølgende for mig, at den nederste del af tyktarmen var som en stor klump (inflammation). Den var fikseret til blæren og samtidig var venstre ureter "krøllet" op i klumpen. Det betændte stykke af tarmen blev fjernet og blæren repareret. En urolog anlagde et JJ kateter i den beskadigede urinleder, som heldigvis blev reddet. Kateteret er nu fjernet. Efter denne operation havde jeg ingen stomi.

Den 5. november, mens jeg - heldigvis - stadig var indlagt, bristede tarmen og jeg fik det meget dårligt i dagens løb. Efter scanning blev jeg opereret akut samme aften og denne gang blev der lavet en kolostomi. Tyndtarmen var stoppet og jeg havde bughindebetændelse, så der var tale om en større operation igen. Jeg var efterfølgende på intensiv og havde det ikke specielt godt, men nu går det fremad. Dog er der et stort brok i operationssåret, som også har været inficeret med stafylokokker. Så hvad komplikationer angår, har jeg ikke været specielt heldig! :? Men det var kort historien og jeg vil sikkert stille nogle spørgsmål hen ad vejen!

Mange hilsner Karsten

Peter Sørensen

Re: Goddag

Indlægaf Peter Sørensen » 22. feb 2010 19:54

Hej Karsten

velkommen til, du skal ikke holde dig tilbage, bare spørg løs.

maiken
Indlæg: 70
Tilmeldt: 21. okt 2006 22:30
Årgang: 1984
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: ØsterVrå
Kontakt:

Re: Goddag

Indlægaf maiken » 23. feb 2010 21:21

Hejsa Carsten

Mange gange velkommen til forummet! Jeg håber du blir glad for at været her. Alle folk er så søde og hjælpsomme herinde, så du skal bestemt ikke holde dig tilbage med hensyn til spørgsmål eller hvis du bare har noget du skal af med. :wink:
kærligst Maiken
http://www.maikenp.blogspot.com
colostomi 2006


Tilbage til "Præsentation af brugere"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst