Goddag Goddag

Her kan du præsentere dig selv
Forumregler
Her kan du præsentere dig selv for de andre brugere af forummet. Vil du møde andre med stomi, så deltag i arrangementerne hos din lokalforening
Annie
Indlæg: 39
Tilmeldt: 18. okt 2009 17:50
Årgang: 1956
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Albertslund

Goddag Goddag

Indlægaf Annie » 29. okt 2009 23:02

Hej jeg er ny herinde, jeg er en kvinde på 53 år, som den 7dec skal have en iloestomi, på grund af en fejloperation, hvor jeg skulle have min livmoder fjernet, desværre kom man så til at sy min tyktarm og skede sammen, hvorved der kom en fistel, man fortalte at jeg så blev nød til at få en iloestomi, så min tyktarm kunne hele efter de havde skilt tarm og skede, heldig kunne man lappe min tarm,så jeg slap for stomi, men kort efter fik jeg besvær med at tømme min tarm, og det har jeg så levet med, har selvfølgelig været til tusindvis af læger og hospitaler, jeg har ingen nerver i venstre side, så nu 6år efter skal alligevel have den stomi, jeg er selvfølgelig trist over at der intet andet er at gøre, nu har jeg så meldt mig ind her. håber vi kan hjælpe hinanden. venlig hilsen Annie.

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Goddag Goddag

Indlægaf Henning Granslev » 3. nov 2009 17:37

Kære Anni
Velkommen i Stomiforeningen COPA. Hvor bor du i landet?? Hvis du vil, kan COPA sørge for at finde en rådgiver, der kan ringe til dig eller komme på besøg hjemme hos dig.
Ring til Britta på vores sekretariat 5767 35 25 eller til mig på 7021 3525, så sørger vi for, at en rådgiver kontakter dig hurtigt.
Det er et kedeligt forløb, du har haft med din operation. Du skriver, at du er trist til mode over, at du nu skal have en stomi. Det er helt normalt, at der går mange tanker gennem hovedet om tiden efter stomioperationen. Måske kan det være en lille hjælp med et besøg af en af vores rådgivere.
Du vil forhåbentlig få en god tilværelse og masser af livskvalitet, selv om der er en pose på maven. Der er masser af stomi/reservorioererede personer, der lever et helt normalt liv som før operatioen.
Langt de fleste passer deres job (hvis de havde et før operationen), rejser, dyrker sport, går i byen og lever som helt "normale" personer.

Jeg syntes helt bestemt, at du bør tale med en stomiopereret før din operation. Så tror jeg, du vil se lidt lysere på fremtiden. Jeg vil i hvert fald ønske dig held og lykke.

Hilsen Henning Granslen :)
Henning Granslev

Annie
Indlæg: 39
Tilmeldt: 18. okt 2009 17:50
Årgang: 1956
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Albertslund

Re: Goddag Goddag

Indlægaf Annie » 3. nov 2009 19:14

Kære Henning
Mange tak for dit svar, rigtigt dejligt at du ville bruge lidt af din tid på mig, jeg er så heldig at jeg lige har talt med en jeres rådgiver, en af min mands kolleger kender hende, så det kunne ikke være bedre. og det er også en iloestomi hun har, så hun kommer en tur ud til mig :D. Er det en iloestomi du har, det jeg er mest urolig over, er at den larmer, ved godt at det er forskelligt, men jeg kan forstå at den vil lave meget ballade i starten :oops:, og at den jeg skal ha er en loop- stomi, som også er større end en almindelig iloe :shock:, jeg syntes også at det er lidt svært at gå og vente, jeg vender og drejer tingene hele dagen, så hellere få det overstået ik. Jeg bor i albertslund og det er på glostup jeg skal opereres :| . jeg havde ellers tænkt mig at tage med til julefrokosten. men den dag skal jeg være på hospitalet hele dagen (næsten), det ville ellers være dejligt at få hilst på andre i samme båd. ha`det godt. :D
Hilsen Annie.

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Goddag Goddag

Indlægaf Henning Granslev » 3. nov 2009 20:46

Hej igen Annie.

Det er da godt, at du allerede har talt med en stomioperet. Jeg har haft en ileostomi siden 1973.
I begyndelsen havde jeg svært ved at acceptere min stomi. Men man kan jo ikke løbe fra den, eller lægge den til side. Så på et tidspunkt måtte jeg så se kendsgerningerne i øjnene og lære at leve et liv med posen på maven.
Jeg talte forholdsvis hurtigt med en mand med ileostomi. Han lignede jo en helt almindelig person, havde arbejde og kone og børn m.m. Så kunne jeg vel også prøve at komme videre. Og da jeg så først havde været ude at gå flere ture i naturen, ude at handle, besøgt venner og familie eller ude at køre en lille tur i min bil m.m., så gik det hurtigt fremad.
Alternativet havde været, at jeg var død. Men lægernes operation gav mig en chance til at leve et helt normalt liv og med en lige så stor chance som alle andre til at blive rigtig gammel - hvis alt går vel. Jeg har haft et rigtigt liv med min stomi.

Pøj, pøj, hilsen Henning :?
Henning Granslev

Annie
Indlæg: 39
Tilmeldt: 18. okt 2009 17:50
Årgang: 1956
Stomi siden: 2009
Geografisk sted: Albertslund

Re: Goddag Goddag

Indlægaf Annie » 22. nov 2009 23:49

Hej Henning. :D
Undskyld at jeg først melder tilbage nu, jeg havde glemt at kikke her på denne side :oops: .
det var sørmer godt at du kunne blive rask, :lol: jeg håber også at jeg lære at leve med den, jeg siger til mig selv, for søren så er det heller ikke være, nogle mennesker mangler arme og ben, kræft og alt muligt, meeen så alligevel, :shock: nu er der ikke så længe til, har jo ventet næsten 2 mdr, vil iøvrigt ikke ha den loops, mit problem er jo at jeg ikke kan tømme min endetarm, selv om jeg tager lavment er jeg ikke helt tømt,
og så at man ikke kan styre det, der går i alt fald lang tid.:( så lige nu ved jeg ikke om det bliver en kolo eller ileo, tror måske ikke som( lægen sagde at hele min tyktarm er i udu,) men kun det sidste stykke og så min endetarm,ved heller ikke hvad der er bedst :?: skal på hospitalet på tirsdag og snakke med lægen, håber også at jeg kan beholde min tid til operationen d 7 dec. :cry: jeg har haft en rådgiver på besøg, det var rigtigt godt og hyggeligt, og som du siger, at man står over for et helt almindelig menneske, og ingen kan se eller høre noget det er rigtigt godt. :D ups det blev vist lidt langt :wink: ha det godt. Hilsen Annie.


Tilbage til "Præsentation af brugere"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster