Ny urostomist

Her kan du præsentere dig selv
Forumregler
Her kan du præsentere dig selv for de andre brugere af forummet. Vil du møde andre med stomi, så deltag i arrangementerne hos din lokalforening
niels j
Indlæg: 5
Tilmeldt: 7. feb 2009 15:08

Ny urostomist

Indlægaf niels j » 5. maj 2009 18:23

Hej jeg hedder Niels er 52 år.
Jeg fik fjernet min urinblære september 2008 og har nu brickerblære (to-delt). Efter et skift fra coloplast til convatec med modelerbar plade i februar har jeg fundet rytmen og skifter hveranden dag.
Jeg ser ikke ret mange i forummet som har urostomi, men er her nogen vil jeg høre om I har haft problem med lidt "åndenød" og træthed, jeg har haft dette siden januar og fået checket lunger og en KOL test for rygerlunger, men ifølge billede og KOL testen er jeg ok (jeg stoppede rygning sep. 2008), jeg er utålmodig og irriteret over dette, men min læge har ikke nogen forklaring. Har I en idé eller et godt råd hører jeg meget gerne.
Mvh, Niels J

Peter Sørensen

Re: Ny urostomist

Indlægaf Peter Sørensen » 5. maj 2009 20:23

Hej Niels
Velkommen til.
Efter operation og sengeleje tager det flere måneder at genvinde den styrke ,man havde før sygdomsforløbet.
Prøv evt at få en henvisning til en fysioterapeut og få lagt et trænings program der kan styrke dig.
Har din læge undersøgt dit kredsløb og blodtryk, i forbindelse med KOL undersøgelse?


Tilbage til "Præsentation af brugere"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster