så er der endnu én der har fået en ileostomi, nemlig mig.
Efter et lidt turbulent år med Morbus Crohn er det desværre endt ud i en permanent stomi. Det sidste års tid har jeg prøvet al den medicin der er, for at få betændelsen ned med nakken, men ak - intet ville virke på mig. Derfor fik jeg den triste besked for 18 dage siden at jeg skulle have en stomi, da min tyktarm ellers ville sprænge pga al den betændelse
Nå, men der er jo så gået lidt over 14 dage nu og jeg er ved at vænne mig til det at skulle skifte pose og plade nu og da, men der er selvfølgelig en masse spørgsmål der ligger ubesvaret hen. Jeg har især problemer med at finde tøj jeg synes sidder behageligt (men jeg har selvfølgelig også et ømt ar!) og det at skulle tømme posen offentligt (har aldrig kunne lide at gå på toilet offentlige steder)
Er der nogle der vil dele deres historie med mig og evt. svare på nogle spørgsmål? Måske kunne det være rart at snakke med nogle der matcher mig alder og beliggenhed...
Lidt om mig:
Jeg er 25 år og af hunkøn. Bor i hus i Horsens med min kæreste og min hund. Har haft Morbus Crohn i et år og nu ileostomi. Er under uddannelse, som nu bliver rykket lidt pga sygemelding...