Halløj

Her kan du præsentere dig selv
Forumregler
Her kan du præsentere dig selv for de andre brugere af forummet. Vil du møde andre med stomi, så deltag i arrangementerne hos din lokalforening
louisefrost81

Halløj

Indlægaf louisefrost81 » 16. sep 2008 13:57

Hej
Jeg er en pige på 26 år, som er blevet opereret for Colitis Ulserosa i 2006. Jeg har fået en J-pouch, men er ikke helt frisk endnu. Jeg har det desværre kun godt i perioder, og er ved at være en smule træt af det hele. Jeg fik konstateret Colitis Ulserosa da jeg var 12 år, og har prøvet næsten alt det der var at prøve, hvor tilsidst jeg blev opereret, troede så det skulle/ville blive bedre. Det eneste der virker på mig er antibiotika, men tænker hele tiden at det ikke er godt for min krop at tage alt det medicin hele tiden.
Jeg har meget diarre og kramper i tarmen, især om natten som også gør at jeg ikke får den optimale søvn, hvilket resulterer i at jeg ikke kan udføre mit job som tilsynsførende i fødevarestyrelsen.
Jeg håber der er nogle som evt har et forslag til noget der kan hjælpe igennem kosten?
Jeg har prøvet HUSK, Imodeum 8 om dagen, paragurt osv, men det virker vist ikke som det skal.
MVH Louise

Peter Sørensen

Re: Halløj

Indlægaf Peter Sørensen » 17. sep 2008 11:19

Hej Louise
Velkommen til.

Det lyder ikke rart at være på antibiotika hele tiden.
Hvad siger lægerne, er det pouchitis eller er der en anden grund til kramperne og diarreen ?

Din historie ligner meget den der kører her, http://copa.dk/forum/viewtopic.php?f=12&t=1101


Fødevarer som f.eks tvebakker, boller, knækbrød, franskbrød, kiks, pasta,
ris, kartofler, havregrød, reven æbler og banan har erfaringsvis egenskaber,
som kan give fastere afføring.
Du må prøve dig frem med hensyn til mængde og hvilke fødevarer din tarm
klarer sig bedst med. Nogle har gode erfaringer med at spise saltkiks, hvidt
brød eller banan før sengetid, for at undgå at tømme posen eller pouch om natten.

louisefrost81

Re: Halløj

Indlægaf louisefrost81 » 17. sep 2008 20:59

Hejsa
jeg skal til undersøgelse her den 23. sep håber de kan finde ud af noget, men er dog ikke særlig optimistik:( Men nu må vi se. Tak for linket.
Mvh Louise

Jane G
Indlæg: 49
Tilmeldt: 26. mar 2007 18:46
Årgang: 1986
Stomi siden: 1994
Geografisk sted: Aalborg

Re: Halløj

Indlægaf Jane G » 17. sep 2008 22:09

Hej Louise..
Som du kan se, på det link, som Peter har navigeret dig til, at jeg også har haft mine problemer med Hr. Pouch!
Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis du bare har lyst til en snak om fast og løst.! Jeg er kontaktperson for ungdomsgruppen.
Det er virkelig ikke rart, at stå helt alene med disse problemer. Og kan da også se, at du ikke er helt positiv overfor den kommende undersøgelse på syghuset..

Du skal være meget velkommen til at ringe, hvis du har spørgsmål eller bare har brug for at fortælle din historie til én som ved hvordan det føles.. :)
Venlig hilsen Jane Goul
Ungdomsrepræsentant i COPA
ungdom@copa.dk


Tilbage til "Præsentation af brugere"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster