Pænt goddag

Her kan du præsentere dig selv
Forumregler
Her kan du præsentere dig selv for de andre brugere af forummet. Vil du møde andre med stomi, så deltag i arrangementerne hos din lokalforening
NPJ78
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13. jun 2008 23:47
Årgang: 1978
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Odense

Pænt goddag

Indlægaf NPJ78 » 6. sep 2008 13:17

Hej alle sammen.

Mit navn er Niels Peter, jeg har læst lidt herinde pga min egen situation, og synes det var på tide at blive bruger.

Hvis det her ikke skal blive meget langt, får I det kun i overskriftsform (har allerede siddet i en halv time og skrevet og slettet igen).

Jeg fik konstateret Colitis Ulcerosa i juli 2007, og var i medicinsk behandling med alle de rigtig skrappe sager indtil april 2008, hvor jeg så under strejken blev akut operet, fik fjernet tyktarmen og anlagt den midlertidige ileostomi.
Den 14. august fik jeg foretaget pouch-operation, og vågnede meget overraskende op uden den forventede aflastende loop-ileostomi, fordi kirurgen havde vurderet under operationen, at det ville have foresaget alt for mange komplikationer.
De første dage efter operationen var meget værre end efter operationen i april, men allerede efter 8 dage kunne jeg tage hjem igen med mit 23 cm lange syede operationsar på den ene side af navlen og det mindre runde ar efter stomien på den anden side.
Det er stadig meget hårdt, og jeg regner med, at det skulle være sygemeldt i et stykke tid endnu, men det går stille og roligt fremad.

Samtidig blev jeg i efteråret 2007 ramt af hele to blodpropper som følge af CU'en - en i benet og en i lungen(av!). Det har betydet at jeg er på blodfortyndende medicin og går med en kompressionstrømpe på højre underben. Jeg skal udredes inden så længe og til den tid finder jeg ud af, om jeg skal tage blodfortyndende medicin resten af livet, eller om det kun bliver for en 2-årig periode.

I forhold til mange af jer andre har mit forløb været relativt kort og intenst, selvom det føles som lang tid (har været sygemeldt siden juli 2007), og jeg håber snart at få en mere rolig periode, så jeg kan begynde at fokusere på noget andet end sygdom og at blive rask.

Hilsen NP

Peter Sørensen

Re: Pænt goddag

Indlægaf Peter Sørensen » 7. sep 2008 18:11

Hej Niels Peter

velkommen til , ja det er svært at komme til hægterne igen, efter et langt forløb, hver operation slider godt på systemet.
Det er svært at bevare tålmodigheden, men det skal nok komme. :)

Perlen5
Indlæg: 15
Tilmeldt: 4. mar 2008 15:30
Årgang: 1982
Stomi siden: 2001
Geografisk sted: København

Re: Pænt goddag

Indlægaf Perlen5 » 8. sep 2008 15:20

Hej Niels Peter

Jeg vil da også dig pænt velkommen.. copa.dk er en fantastisk side.. Selvom jeg ikke skriver helt så meget herinde, bliver den tit tjekket. Det er rart at kunne dele sine oplevelser med andre, som måske forstår det lidt bedre end ens familie og venner...
Min mand bruger også siden meget, for bedre at kunne forstå mig... Og det er jo super rart :)

Velkommen...
Hej fra
Perlen


Tilbage til "Præsentation af brugere"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster