jeg sidder på Herlev hospital og er netop blevet opereret i torsdags den 29. januar 2009. Jeg fik Colitis Ulcerosa (CU) tilbage i 90-91 og har for så vidt levet fint med diagnosen siden da. Jeg har ikke været så plaget i de forgangne 17 år som jeg ved andre har været. Dog begyndte det i efteråret 2008 at blive mere tiltagene med utilpashed og sygdom som følge af min CU. Eneste fornuftige udvej var at få fjernet tyktarmen og få anlagt en ileostomi. Den er anlagt som en midlertidig stomi og det er planen at den skal føres tilbage igen når nu tiden er til det om 4-6 mdr.
Det hele er gået temmelig hurtigt med div. undersøgelser, prøver osv. Jeg var på ambulatoriet i forb. med nogle prøvesvar den 27. januar. Blev indlagt den 28. januar og bliver udskrevet i dag den 3. februar. Jeg er egentlig overrasket hvor hurtig jeg er kommet til hægterne efter operationen men er dog meget træt hvilket er naturligt efter at have været åbnet
Som jeg har det nu er jeg sikker på at det ikke bliver en "handicap" i min dagligdag, men der er bestemt nogle praktiske foranstaltninger der skal indarbejdes. Jeg er fortrøstningsfuld og ser frem til at høre om alle jeres erfaringer og oplevelser,
Mange hilsner
André