Nyt medlem

Her kan du præsentere dig selv
Forumregler
Her kan du præsentere dig selv for de andre brugere af forummet. Vil du møde andre med stomi, så deltag i arrangementerne hos din lokalforening
Leif

Nyt medlem

Indlægaf Leif » 16. jan 2004 20:52

Jeg er ny medlem her i COPA og glæder mig mig meget til stifte nærmere bekendtskab med foreningens aktiviteter. :D
VH
Leif
Nørresundby

Gæst

"Midt i livet" 1. weekend i september

Indlægaf Gæst » 9. jul 2004 22:15

Hej.
Min kone og jeg bliver snart nye medlemmer, og overvejer at deltage i arrangementet 1. weekend i september.

Ved man allerede nu, hvor arrangementet afholdes, og hvornår er der tilmeldingsfrist.

MVH
Brian Nielsen

liselotte

Indlægaf liselotte » 25. jul 2004 22:24

:) jeg er lige blevet medlem da min søn på 5 år har fået lavet en åben stomi dvs at der hele tiden løber urin ud i bleen fra et hul indtil blæren.Vi har bare det problem at han er meget rød omkring stomien og det brænder og klør.Jeg tror ikke at han kan tåle de bind som vi får tilskud til fra odder kommune, da de siger at det bliver for dyrt med tena lady som han brugte før og som jeg selv betalte 2000kr til dem blev han ikke rød af og de lugtede heller ikke så slemt som dem han har nu.Hvis der er nogen der har nogle gode ideer tager jeg imod med kyshånd.Og så et stort tak for blusen og bogen til William det blev han rigtig glad for

venligst lise lotte :o

Dolau
Årgang: 1976
Stomi siden: 1998
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Ny på siden

Indlægaf Dolau » 26. jul 2004 01:28

Hej
Jeg er nydt medlem af dette forum, men har været medlem af COPA vist nok siden '98, hvór jeg fik min ileostomi.

Glæder mig meget til der kommer gang i forumet og synes det er alletiders ide med en overskuelig og nemt tilgængelig side som denne.

Ros til ide-personen.

BKO

NYT MEDLEM

Indlægaf BKO » 8. nov 2004 16:45

HEJSA,JEG ER OGSÅ NY HER PÅ SIDEN.. HAR ILEOSTOMI.. VIL GERNE HØRE LIDT OM GRAVIDITET OG STOMI OG OM MISLYKKEDE J-POUCH OPERATIONER,DA JEG SELV LIGE HAR VÆRET IGENNEM EN... SEND MIG EN MAIL.. 1000 TAK..

Gæst

flyverejser ferie mm.

Indlægaf Gæst » 12. nov 2004 17:02

Jeg fik min stomi for 10 år siden først colo efter ca 1år fik jeg iliostomi.
Vedr:ferie flyrejser hører man tit udtaelser om luft i posen man skal ikke spise det ene og det andet hvorfor?. Min erfaring er, jeg har foretaget mange lange flyrejser USA Thailand Grønland mfl, jeg spiser ganske almindelig mad får også en øl og måske en cognak til kaffen skal posen e
ventuelt skiftes er der jo god tid til det ellers går det jo let med tømbar.
Vedr:ferie Tropisk klima har jeg engang haft problemer med det produkt jeg brugte dengang. MIt nuværende ingen prob. Vi må se de lyse sider.
Uffe.

annette petersen

beklædning

Indlægaf annette petersen » 1. jun 2005 21:56

Til Stomi opererede. Kan nogen hjælpe min onkel der bor i Søborg.Er der nogen tilskud til beklædning efter stomi operation og findes der nogle steder hvor man kan få tilpassede bukser? En slags special forretning? Jeg ville blive meget glad om nogen kunne vejlede lidt omkring dette venlig hilsen Annette

Peter Sørensen

beklædning

Indlægaf Peter Sørensen » 3. jun 2005 00:31

Hej Anette

hvis man har behov for tøj ændring pga en stomi der ikke er placeret optimalt i forhold til den normale beklædning, kan man prøve at kontakte

Handywear ApS
Møllegade 92
7430 Ikast
Tlf. 97 15 77 55
http://www.handywear.dk/

Robert-tøjeksperten i Valby
Valby Langgade 34
2500 Valby
http://www.storerobert.dk/

hvor jeg ved at man kan få tilpasset bukser så de ikke generer posen.

Med hensyn til dækning af merudgift er man nødt til at gå gennem stomiambulatoriet/egen læge for at kunne dokumentere at man har en ekstra udgift, der så kan søges dækket via service loven.

Tilbage til "Præsentation af brugere"