Hej med jer

Her kan du præsentere dig selv
Forumregler
Her kan du præsentere dig selv for de andre brugere af forummet. Vil du møde andre med stomi, så deltag i arrangementerne hos din lokalforening
Thanni

Hej med jer

Indlægaf Thanni » 12. apr 2007 11:06

Hej med jer..

Jeg er helt ny her på forum, så vil da lige starte med at præsentere mig selv :)

Er 47 år gammel, arbejder som social-og sundhedshjælper og har fire børn i alderen 26, 19, 18 og 10 år. Desuden har jeg verdens bedste kæreste :wink: . Sidst men ikke mindst, består familien af en kat, som er sikker på, at HUN er det virkelige overhoved :D
Som 17 årig fik jeg konstateret Morbus Chron og efter et langt og træls sygdomsforløb fik jeg i 1980 lavet en ileostomi, så det er efterhånden temmelig mange år siden. :)

Glæder mig til at deltage her på forum - måske kan andre bruge mine erfaringer til noget. :)

Peter Sørensen

hej

Indlægaf Peter Sørensen » 12. apr 2007 16:50

Hej Thanni

Velkommen til.

Det er altid en stor hjælp , når "gamle" :), kan øse af deres erfaringer, det giver nogle gange , en aha oplevelse ,der virker begge veje, man må af og til stoppe op og sige til sig selv, er det virkelig så længe siden du selv gik og var nervøs og søgte viden og gode råd.

Det er så vigtigt at få input fra mennesker ,der har prøvet tingene selv.
Det kan de jo ikke lære os på sygehuset og jeg kan regne ud ,at der er sket en del siden du fik din stomi ,med både stomiambulatorier og bandagerne.

Thanni

Re: hej

Indlægaf Thanni » 12. apr 2007 17:28

Peter skrev:Hej Thanni

Velkommen til.
Det er så vigtigt at få input fra mennesker ,der har prøvet tingene selv.
Det kan de jo ikke lære os på sygehuset og jeg kan regne ud ,at der er sket en del siden du fik din stomi ,med både stomiambulatorier og bandagerne.

Takker :)
....og ja- jeg skal hilse og sige, at der heldigvis er sket meget. Der var ikke ambulatorier på samme måde som nu og udvalget i bandager var mildt sagt ikke ret stort. Jeg kan bl.a. huske noget med nogen ringe der skulle opbevares i køleskab og nogen poser der aldrig kunne sidde fast..jo jo- det var ret "underholdende" :roll: :) , så heldigvis er der sket en udvikling.
Ret meget information fik jeg heller ikke hverken før eller efter operationen, og da slet ikke omkring det psykiske aspekt i det.
Mange af de tanker man gør sig når man får at vide, at man skal have en stomi, er jo nok ikke blevet meget anderledes siden jeg blev opereret, og dem kan det jo være svært at få svar på hos en sygeplejerske der ikke har prøvet det på egen krop.

Hilsner fra Jette :)

Tilbage til "Præsentation af brugere"