Nachos

Generelt om kost og stomi, sæt ingen begrænsninger medmindre sygehuset har givet dem, ellers prøv dig frem
Forumregler
Læs flere råd i artiklen kost og stomi eller download brochuren med kostråd
Mikkel Saugmann
Indlæg: 119
Tilmeldt: 19. mar 2007 17:30
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Nachos

Indlægaf Mikkel Saugmann » 13. maj 2007 17:30

hey alle

Ved i om man godt må spise nachos når man har stomi? tænker lidt på majsen de er lavet af nemlig.. Eller er det kun hele majs man ikke må spise?

Mette
Indlæg: 33
Tilmeldt: 31. jan 2007 16:04
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Mette » 13. maj 2007 17:35

Efter jeg har fået stomi har jeg både spist Nachos (og hele majs fra dåse) uden problemer.
Som så meget andet gælder det vist om at prøve sig frem, da det er meget forskelligt fra person til person.

Mette :lol:

Peter Sørensen

nachos

Indlægaf Peter Sørensen » 13. maj 2007 17:52

Hej Mikkel

det er rigtigt som der bliver sagt, prøv dig frem ,du kan evt. downloade stomisygeplejerskernes kostråd her, hvis du er usikker på noget, men generelt kan du spise og drikke alt, og har du ikke tendens til fiberpropper eller lignende , så skal du bare leve som før operationen.

http://www.dsr.dk/msite/text.asp?id=69&TextID=8435

Dåsemajs Hmmm , det eneste problem er at det er det rene genbrugsmad, passerer næsten helt gennem systemet ,uanset om det er ileo eller colo, men de er s.. lækre.
Okay dåsemajs er mere bløde i det ,end alm kogt eller rå majs, jeg har 7-9-13 aldrig haft propper i de 11 år jeg har haft min colostomi, og mnage jeg kender med ileo, kører også løs uden begrænsning :wink:

Mikkel Saugmann
Indlæg: 119
Tilmeldt: 19. mar 2007 17:30
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 13. maj 2007 19:27

Tak skal i have for svarene! :) Så kan jeg lave en KÆMPE portion nachos med kæresten en af de nærmeste dage ;)

Jeg plejer nemlig at veje 75kg og er nede på 62.5 nu, jeg har lige fået lavet en J-pouch operation og skal gå med stomi i 12 uger, og kan endelig spise igen, så det er rart og vide jeg kan nyde en god stor portion nachos ;)

erikjg
Indlæg: 36
Tilmeldt: 31. aug 2006 19:32
Årgang: 1947
Stomi siden: 2006
Geografisk sted: Skive

Indlægaf erikjg » 23. maj 2007 19:21

Hej Mikkel,
hvordan gik det? Havde du problemer efter at have spist nachos?
med venlig hilsen,
Erik J-G

Mikkel Saugmann
Indlæg: 119
Tilmeldt: 19. mar 2007 17:30
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Saugmann » 24. maj 2007 00:16

erikjg skrev:Hej Mikkel,
hvordan gik det? Havde du problemer efter at have spist nachos?


Overhovedet ikke, det var bare super skønt ;)


Tilbage til "Kost og stomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster