Sushi??

Generelt om kost og stomi, sæt ingen begrænsninger medmindre sygehuset har givet dem, ellers prøv dig frem
Forumregler
Læs flere råd i artiklen kost og stomi eller download brochuren med kostråd
cecilie84
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29. sep 2010 12:15

Sushi??

Indlægaf cecilie84 » 27. okt 2010 09:22

Hej derude.
Ville lige hører om der er nogen der har erfaringer med at spise sushi???
Har lige været inlagt 3 dage på sygehuset grundet mistanke om forstoppelse, så er blevet en smule forsigtig igen med hvad jeg spiser...
Håber at høre fra nogen

Vh cecilie

Peter Sørensen

Re: Sushi??

Indlægaf Peter Sørensen » 27. okt 2010 11:09

Hej Cecilie

Jeg tror ikke sushi som sådan er stoppende, men mere indholdet i dem , der bruges jo mange forskellige grøntsager,tang og havdyr, til de forskellige sushistykker og noget fisk er tungt fordøjeligt,laks og tun er længere om at passere gennem systemet end hvid fisk.
Ris er i forvejen også noget der anvendes af mange stomister, for at dæmpe outputtet.
Så jeg tror ikke du skal undgå sushi som sådan, forsøg dig frem med mindre portioner og prøv at findele det hele lidt mere ,tyg det grundigt med rigelig væske til.

Peter Sørensen

Re: Sushi??

Indlægaf Peter Sørensen » 29. okt 2010 20:13

Indlægget med svaret til cecilie er flyttet af red:

sushi
af just skrevet fre 29. okt, 2010 18:29

Hej Cecilie.

Jeg har spist rigtig meget sushi og har aldrig haft problemer af nogen art, så glæd dig endelig til at sætte tænderne i disse delikatesser.
Jeg har haft ileostomi i 3 år og spiser sushi mindst en gang om måneden og hvis jeg havde råd, ville jeg spise det en gang om ugen.

Mange hilsner og bon appetit

Just


Tilbage til "Kost og stomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster