HUSK i pille form

Generelt om kost og stomi, sæt ingen begrænsninger medmindre sygehuset har givet dem, ellers prøv dig frem
Forumregler
Læs flere råd i artiklen kost og stomi eller download brochuren med kostråd
m.eeg
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. jun 2010 14:45

HUSK i pille form

Indlægaf m.eeg » 22. jul 2010 11:59

Jeg plejer at spise 2 imodium om dagen, men pga jeg er gravid skal jeg på husk i stedet.
Har prøvet husk med smag der kan drikkes.....addddd.
Har prøvet det alm husk der skal drikkes el på mad.....puhaaa....add.
Jeg kan ikke engang lide juice der er frugt kød i....så jeg er ikke nem:-)))

Har så prøvet husk i pille form og de skal jo bare sluges med væske....det klare jeg lige......men men synes ikke der virker så godt som mine elskede imodium. Har prøvet at spise 6 stk om morgen, så 8 stk og så 10 stk. Der står på glasset at man kun må spise 8 stk, men gælder det også ved os med normal tynd mave. Jeg har også prøvet at dele det op, så jeg fik 5 stk om morgen og 5 stk om aften. Men synes ikke jeg får den store forskel i afføringen. Efter jeg er startet på husk, går jeg oftere på toilet om natten end med imodium....så ville bare gerne have samme effekt som dem.

Hvad gør i andre der er på husk i pille form?
Har i gode ideer til hvad jeg skal gøre?

Jeg har CU og er J pouch op for 11 år siden.

Louise PT
Indlæg: 159
Tilmeldt: 20. mar 2007 09:20
Geografisk sted: midtjylland

Re: HUSK i pille form

Indlægaf Louise PT » 22. jul 2010 15:00

Hej,

Jeg måtte også under min graviditet stoppe med imodium, og nøjes med HUSK (har også J-pouch). Men har altså læst på diverse pouch-hjemmesider fra udlandet (USA og England), at man ikke anbefaler gravide med J-pouch at stoppe med imodium under graviditeten... Så hvorfor vi ikke må tage imodium under graviditet her i landet må skyldes manglende viden om det...

Jeg har bedst effekt af HUSK på pulverform. Har prøvet HUSK på pilleform, men de var, som ved dig, ikke særligt effektive, heller ikke selvom jeg øgede dosis. Jeg tager HUSK på pulverform (mere end de anbefaler på kassen, men styrer det altså fint selv) i vand. Det skal bare ned (bliver nemmere med tiden), og så skal det skylles ned med et glas vand derefter. Jeg kan sagtens mærke om jeg har husket mit HUSK hver morgen og aften - afføringen bliver tynd og luftig uden.

Så mit råd til dig er, at du overvinder et indtag af HUSK på pulverform (også billigere), så det passer med dig (juster selv mængden, øg langsomt mængden, så maven kan være med, og vær ikke bange for at tage mere end det der står på kassen). Du må gerne tage imodium under ammning, så det er jo kun en kortere periode. Faktisk oplevede jeg, at den klassiske hårde mave, som mange gravide får, hjalp mig meget, så min mave faktisk opførte sig meget pænt under graviditeten.

Men fortsat god graviditet (synes det er dejligt at være gravid), og held og lykke med projektet med HUSK (eller hvad du nu finder på).

Hilsen Louise


Tilbage til "Kost og stomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster