Husk i pille form..

Generelt om kost og stomi, sæt ingen begrænsninger medmindre sygehuset har givet dem, ellers prøv dig frem
Forumregler
Læs flere råd i artiklen kost og stomi eller download brochuren med kostråd
RasmusH

Husk i pille form..

Indlægaf RasmusH » 16. jun 2010 17:25

Hej alle sammen..

Jeg er lidt nysgerrig på jeres erfaringer med Husk på pille form??

Jeg er selv pouch opereret og har været det i mange år, i mit tilfælde når mit system aldrig at opløse den "skal" der ligger omkring husken. Så jeg vil godt høre om det bare er min defekte mave der ikke kan nå at opløse den eller i andre har samme problem..

Rasmus

Henning Granslev
Indlæg: 207
Tilmeldt: 6. jan 2004 01:13
Årgang: 1951
Stomi siden: 1973
Geografisk sted: Kolt, 8361 Hasselager

Re: Husk i pille form..

Indlægaf Henning Granslev » 16. jun 2010 19:14

Hej Rasmus.

Jeg ved, at en kvinde med en "ødelagt mave" tager husk i pilleform, og at pillerne virker som i pulverform. Hun har taget pillerne de sidste 6-8 år, når der er behov for dette. Altså hun har ikke et dagligt forbrug, men tager dem kun, når det er nødvendigt.
Og hvornår det er nødvendigt, vil være meget forskelligt fra person til person. Jeg tager "huskepiller" med på rejser, hvis rejsemålet ikke i den nordlige del af Europa.

Hilsen Henning Granslev :)
Henning Granslev

Peter Sørensen

Re: Husk i pille form..

Indlægaf Peter Sørensen » 16. jun 2010 20:33

Hej Rasmus

Skallen der ligger omkring depotpiller, kapsler og kosttilskud passerer mange gange,mere eller mindre hel ud igen, selvom indholdet er optaget af kroppen, det er bare sjældent man opdager det.
Det gælder også for colostomi og endda mennesker med helt intakt tarmsystem.

Peter Sørensen

Re: Husk i pille form..

Indlægaf Peter Sørensen » 19. jun 2010 19:07

Jeg har i dag set dette på hjerteforeningens hjemmeside: Loppefrø (HUSK)

Interaktion med lægemidler

•Kan mindske optagelsen af bl.a. digoxin, coumariner (blodfortyndende medicin), vitamin B12, visse mineraler (bl.a. lithium) og carbamazepin.

Det kan være værd at fortælle sin læge at man bruger HUSK, hvis man har pouch eller ileostomi, og får B12 vitamin tilført.


Tilbage til "Kost og stomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster