Opereret for 10 år siden.

Generelt om kost og stomi, sæt ingen begrænsninger medmindre sygehuset har givet dem, ellers prøv dig frem
Forumregler
Læs flere råd i artiklen kost og stomi eller download brochuren med kostråd
Schack
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16. feb 2010 16:14

Opereret for 10 år siden.

Indlægaf Schack » 16. feb 2010 16:26

Hej venner,
Jeg har ca. 80 cm tilbage af tyndtarmen, efter et halvt år med intervenøs behandling og stomi blev jeg opereret tilbage og har haft det OK siden.

Jeg kom efter et års tid op på min gamle kampvægt på 80 kg. Jeg er begyndt at spille golf, og har nu tabt mig ned til 67 kg. hvilker jeg er noget bekymret for, jeg spiser alt og i mængder som jeg plejer.
Min idealvægt ud fra mit BMI er ca. 76 kg. HJÆLP mig, hvordan tager jeg 10 kg. på igen?

Peter Sørensen

Re: Opereret for 10 år siden.

Indlægaf Peter Sørensen » 16. feb 2010 18:04

Hej Schack

spørgsmålet er om ikke dit golfspil er årsagen til ændringen i vægten, når du er fysisk aktiv med "kun 80 cm" tyndtarm, kan kroppen tære på sig selv, for at opretholde energiniveauet.
prøv at google, opskrifter på energitæt kost, som er retter og forslag til madvarer der giver et stort energi tilskud af sunde fedtstoffer uden skadelige virkninger, de anvendes af diætister for at give småtspisende ekstra næring og normalt spisende vægtøgning når der er behov for det.
Alternativt kan du tale med lægen om at på taget blodprøver der viser om du er i underskud med noget, og evt høre om muigheden for henvisning til en diætist.


Tilbage til "Kost og stomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster