afføringsmidler

Generelt om kost og stomi, sæt ingen begrænsninger medmindre sygehuset har givet dem, ellers prøv dig frem
Forumregler
Læs flere råd i artiklen kost og stomi eller download brochuren med kostråd
ursula
Indlæg: 12
Tilmeldt: 5. jun 2008 16:14
Geografisk sted: Holbæk

afføringsmidler

Indlægaf ursula » 5. jun 2008 18:41

Hej jeg er blevet op. for et år siden colostomi har yderlig Fibromylagi, 2 diskoplapaser.Min tarm vil ikke virke selv om jeg tager Magnesia 3 stk, 16 - 18 dråber actilax hver dag ellers virker den ikke :x spiser eldres alt , eller prøver grønsager, frugt. Men bananer så skal der 5-6 dråber ekstra ned, det kan også være svært med ris, paster, gl. katofler, eller alt der i mosform, så er den gal, men det var også en svær og stor op. jeg var igenemmen.Kort fortalt betændelse meget, tarmstop, tarmslyng, koldbrand, byld. udposninger, perforeringe af tarmen oven i.Jeg fik valget at blive op. eller holdes smerte fri til jeg sov ind for det kunne gå begge veje under op, jeg var meget afkrafted jeg er stadig ikke kommet mig og det kommer jeg nok aldrig igen. Det er det samme med tarmen den vil heller ikke blive næsten det samme som før. Men det gik da :) men den virker stadig ikke selv om den få alt det afføringsmidel. har prøvede husk og alt i den klasse, for groft kost så gå det også galt.Har snakede med min læger om det, der skal tages mer af tarmen. det har jeg ikke så meget lyst til :roll: Er der andre der har det som mig og har i fler råd så kom med dem. Jeg tag gerne mod råd, for dette er et smerte helvede  :x at leve i for det gør så ondt nå det bliver tykt nå det skal ud
ursula

Peter Sørensen

kost

Indlægaf Peter Sørensen » 6. jun 2008 11:10

Hej Ursula

Det har været hårdt at skulle alt det igennem.
Det er svært at give dig nogle råd, til at regulere tarmen med.
For mig lyder det som om du er kronisk forstoppet, og ikke har gavn af de gængse råd til at få maven igang, så der er ikke rigtig noget oplagt ,jeg kan råde til at prøve .
Hvis du har så mange smerter, mener jeg at du skal slå i bordet, så du evt. kan blive undersøgt på en special afdeling for tarm forstyrrelser,
en del patienter henvises til Kirurgisk Afdeling P, Århus Universitetshospital, Århus Sygehus , men der er formentlig også muligheder på Sjælland, det må din læge undersøge.

Jeg håber du finder en løsning, du kan leve med.

ursula
Indlæg: 12
Tilmeldt: 5. jun 2008 16:14
Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf ursula » 7. jun 2008 22:17

Hej tak for dine råd det kan da godt vær jeg er forstoppet, men nej det er tarmen der ikke funger rigtig, jeg sørger jo for at det er tyndt så det kommer ud hvad jeg har det bedst med, tyndt havergrød's form så gør det ikke ondt, :x for vis det bliver tykker kniber det i tarmene.
Det ville ikke gøre noget vis det var i Århus for så har jeg en dejlig undskylning til at besøge min datter. :D ja det kune være jeg skulle samle mig sammen til det, men har bare så dårlig tid, har en butik der skal passes
Et tillægs spørsmål har andre det også svært ved at optage vitaminer natural og piller, natural kommer ufordøget ud,
venlig hilsen
ursula

Lenette

Re: afføringsmidler

Indlægaf Lenette » 15. jun 2008 15:02

Hej Ursula !

Jeg får lyst til at fortælle dig at, Jeg selv har kæmpet med min dovne tarm i 20 år, jeg har det bedst i maven når jeg lever af vandmelon.
Jeg har gået til de verse behandler der findes i dk, men lige meget hjælper det.
Nu har jeg langt om længe fundet en natur læge i silkeborg, som er den eneste der har formået at holde gang i min tarm nu i 3 uger, hun startet ud med at fylde mig op med B og C vitamin og en multivitamin, der ud over har jeg fået en opskrift som kommer fra tarm afd i Århus, det er nogle øvelser jeg skal lave hvor jeg ryster min tarm to gange om dagen og det har faktisk gjort, at jeg kommer på toilet ca 2 gange om dagen nu.
Jeg venter på at komme til undersøgelse, men nu er jeg jo nok kommet langt bag i køen oven på strejken.
Håber du kan bruge det til lidt
Lenette

Gæst

Re: afføringsmidler

Indlægaf Gæst » 15. jun 2008 15:05

Ups glemte lige at fortælle dig at jeg selv har levet af Thera Bona the i 15 år nu, det giver de værste mave kramper

ursula
Indlæg: 12
Tilmeldt: 5. jun 2008 16:14
Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf ursula » 15. jun 2008 17:00

Tak men en naturlægen er nok ikke sagen da jeg lider af alagi, jeg er bange for at det ville gå meget galt da de jo ikke er uddanet læger. Men hvad mener du med at ryste tarmen, det har jeg aldrig hørt om? Urtete og andet te kan jeg desvære ikke tåle da de gære i min mave og tarme desvære jeg er nok en svær nød at knække
Jeg er ked af at du skal gå og vent på din undersøgelse, jeg håber du snart kommer til hel og lykke med det. Men skriv gerne hvad de finder ud af med dig.

Venlig hilsen
ursula

GN
Indlæg: 21
Tilmeldt: 18. mar 2008 00:22

Indlægaf GN » 16. jun 2008 19:28

Hej gæst Lenette,
kan du evt. beskrive hvordan man ryster tarmene,det kunne vi andre måske få glæde af,når vi synes det stopper til??? :D

Vh GN


Tilbage til "Kost og stomi"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster