uro i maven

Morbus Hirschsprung er en medfødt mangel på nerveceller i endetarmen og nogle gange også i et større eller mindre afsnit af tyktarmen.
Forumregler
Besøg evt. forældregruppen for at se hvilke arrangementer COPA afholder for forældre og børn
marlenebjerg

uro i maven

Indlægaf marlenebjerg » 4. jul 2007 11:26

Hej

vores søn blev opereret for mb. hirschsprung d. 21/5-07 på OUH da han var ca 6 mdr gammel. De fjernede det meste af tyktarmen. Vi døjer selvfølgelig med en del sår i bagdelen, men det er nu ikke det vi ser som det størtste problem. Han har meget uro i maven om natten hvor han græder en del, nattesøvnen er derved noget afbrudt. Han har også smerter når han skal af med afførring, vi har fået tjekket at der ikke er nogen sammenvoksninger. Det er værst om aftenen. Vi skal virkelig være opmærksom på hvad han får at spise, bliver hans grød for tyk har han endnu mere ondt, men det er dog svært at se et mønster, nogle dage kan han godt spise tyk grød uden efterfølgende problemer. Han bliver fortsat ammet som supplering til 3 måltider med grød/kartoffel. Er der andre der har oplevet at jeres børn havde/har meget uro i maven og hvad gjorde i ved det. Spørger man lægerne siger de at det stopper på et eller andet tidspunkt. Har i nogen erfaringer med zoneterapi eller andre alternativer.
Hilsen Marlene

Lenette

Re: uro i maven

Indlægaf Lenette » 8. jul 2008 11:23

Hej Marlene !
Ja tak jeg kender det alt for godt. min søn fik mave smerter da han var 7 mdr. gammel, det var 3 mdr efter han fik lagt hans stomi tilbage. Han sov en time af gangen og græd og drak en masse vand, det var en hæslig tid den stod på i ca 3 mdr. Jeg tror at når vores børn reragere med gråd er der noget galt.
Min søn fik tarmslyng efter 3 mdr, på det tidspungt var han opereret 3 gange i tarmen, så jeg tror han var generet af sammenvoksninger og så var hans passage lavet for snæver, så han måtte igennem hans nr 4 op. Nu er det 6 mdr siden og han har aldrig haft det bedre, men men vi ved jo desværre også at det på et sekundt kan vende igen.
Jeg syntes personligt der er for lidt information i Odense når vores børn bliver opereret, jeg syntes tiden der efter er hård, fordi jeg altid har stået tilbage og tænkt hvad nu og bliver det her bedre.....
Så ja jeg kender det alt for godt.
Du må gerne kontakte mig, hvis du har brug for at snakke
Mvh Lenette

Christina

Re: uro i maven

Indlægaf Christina » 9. jul 2008 20:08

Hej Marlene
Nu har min datter ikke stomi, men døjer en hel del med hård mave.
Hun har fået zoneterapi hver uge i 6 uger. Jeg kan se at det afhjælper problemet et par dage, men det har ikke løst det.
Det har dog kureret hendes kolik.
Håber inderligt i finder en løsning.
Mvh Christina


Tilbage til "Morbus Hirschsprung"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster