Godt råd røde numser

Morbus Hirschsprung er en medfødt mangel på nerveceller i endetarmen og nogle gange også i et større eller mindre afsnit af tyktarmen.
Forumregler
Besøg evt. forældregruppen for at se hvilke arrangementer COPA afholder for forældre og børn
Anita

Godt råd røde numser

Indlægaf Anita » 23. apr 2007 08:44

Hej

Jeg er mor til en dreng på næsten 12 år der også har Hirsprung. Jeg kan alt for godt huske det med den røde numse. Vi brugte mange forskellige salver og var ved hudlæge flere gange, indtil jeg fik et råd om at bruge ren madolie på en tot vat, til at vaske numsen med når han havde haft afføring, og det hjalp. Det glider nemt hen over huden og det ligger et beskyttende fedt lag. Håber det kan bruges til noget

Anita

benjamin
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27. nov 2006 12:25
Geografisk sted: Odder

Indlægaf benjamin » 9. jun 2007 17:45

Hej Anita. vil gerne vide hvor gammel din søn var, da du brugte madolie? med venlig hilsen Elisabeth, mor til Benjamin på nu 4. Vores E-mail er bena@mail.tele.dk det lyder som en rigtig go løsning på røde numser.
elisabeth andersen

Annina
Indlæg: 22
Tilmeldt: 16. mar 2007 12:50

Indlægaf Annina » 9. jun 2007 22:23

Det bedste af det bedste man kan byde sit barn (og sig selv), hvis man bliver udsat for hudirritationer uanset årsagen er Johannesolie fra Bioforce, kaldet også for Perikonolie.

Den første er en kombination af perikonolie (mest) med solsikkeolie (mindst) og kan købes hos bl.a. Matas.

Den anden er den rene Perikonolie (udvundet af perikonblomsten) og produceres af Natur-Drogeriet.

Perikonolie er det rene tryllemiddel til irriteret hud, uanset om irritation stammer fra skrammer, rifter, allergiske reaktioner eller inkontinens m.m. Olien fremmer også helingen, gør sårskorperne bløde og smidige og gør arrene pæne. Efter kirurgiske indgreb påsmøring med perikonolien fremmer hurtigere ardannelse og gør operationsarret fint. Hvis man anvender perikonolie på mindre brandsår - udebliver vabler som regel og smerterne forsvinder hurtigere. (Det sidste har jeg dog kun prøvet med Perikonolien fra Natur-Drogeriet)

På emballagen (fra Bioforce) kan man læse følgende information:
Ægte Johannesolie. Anvendes udvortes. Velegnet til indgnindning. Fremstillet af perikonblomster og blomsterknopper.

Friskplantepræparat
Johannesolie er et effektivt hudplejemiddel, der kan anvendes ved næsten alle former for hudproblemer såsom tør hud, hudafskrabninger, rødme og solskoldninger. Johannesolie har også en smidig og blødgørende effekt på huden som f.eks. nedsætter risokoen for strækmærker under graviditet.

Bør ikke anvendes i forbindelse med solbadning


Jeg har anvendt Perikonolien til snart alle former for hudproblemer og opdagede "vidunderet" da jeg blev mor (i 1975) og skulle til at lære at hjælpe poden af med skrammer og rifter. Da jeg selv er blevet inkontinent (begge former) som følge af en discus prolaps - er Perikonolie blevet en velsignelse, et universelt middel mod alle hudproblemer jeg er blevet udsat for i denne forbindelse.

Jeg kan ikke forestille mig andet, end at små børn (og andre) her, der har tilbagevendende problemer med hudirritationer kan blive meget, meget fint hjulpet af denne olie.

God sommer :D


Tilbage til "Morbus Hirschsprung"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster