Morbus hirschsprung - forstoppelse

Morbus Hirschsprung er en medfødt mangel på nerveceller i endetarmen og nogle gange også i et større eller mindre afsnit af tyktarmen.
Forumregler
Besøg evt. forældregruppen for at se hvilke arrangementer COPA afholder for forældre og børn
niaz

Morbus hirschsprung - forstoppelse

Indlægaf niaz » 22. nov 2010 22:26

hej : mit barn er nu snart 7 månede og han bliver forstoppet hvis vi give ham ske mad fx fuld krons grød osv. er der nogle af jer har gode råd til os . tak

Gæst

Re: Morbus hirschsprung - forstoppelse

Indlægaf Gæst » 24. nov 2010 21:03

Hej Niaz.

Jeg har en søn på 4½ år med Morbus Hirschsprung, som desværre fik anlagt en stomi, efter et hårdt forløb. Men stomien er nu lagt tilbage og han stor-trives.
Har i overvejet at bruge Movicol? Det brugte vi inden operationen og det har hjulpet min søn udenom forstoppelserne.
Udover mor til en dreng med Morbus Hirschsprung, er jeg også sygeplejerske. Hvis det kan hjælpe dig, så har jeg lavet en hjemmeside om børn og Morbus Hirschsprung. Måske kan den hjælpe dig!

http://www.morbushirschsprung.dk/

Hilsen Ann-Britt

Gæst

Re: Morbus hirschsprung - forstoppelse

Indlægaf Gæst » 8. dec 2010 23:51

hej . Ann-Britte
tak for at du har skrivet tilbage . jeg har været ind på denne hjemside ,men der var ik nogen om mad til børn med hirschprung . min søn har begyndt at spise ske mad igen , men de er svart at finde det rigtige kost til ham . jeg giver ham movicol lige for tiden den hjælpe. det er min tel 23988341. jeg vil meget gerne snakke med nogen der har børn med det sammen sygdom . hilsen niaz

Peter Sørensen

Re: Morbus hirschsprung - forstoppelse

Indlægaf Peter Sørensen » 9. dec 2010 01:52

hej Niaz

Du kan kontakte forældregruppen direkte http://www.copa.dk/lokal/foraeldregruppen/ ,eller ringe til sekretariatet på 5767 3525 for at få formidlet kontakt til ligesindede.
jeg beklager at der ikke rigtig er rådgivere/kontakter fra forældregruppen ,der reagerer på dine henvendelser.

Ann-Britt
Indlæg: 6
Tilmeldt: 24. nov 2010 20:38

Re: Morbus hirschsprung - forstoppelse

Indlægaf Ann-Britt » 29. dec 2010 14:34

Hej Peter.

Det er mig der tidligere har kommenteret på Niaz' henvendelse. Jeg er medlem af forældregruppen og har kontaktet Niaz på telefonen.
Grunden til at jeg loggede ind som gæst sidst var, at mit brugernavn ikke var aktiveret.
Så der er nogle fra forældregruppen der reagerer på henvendelsen :-)

Hilsen Ann-Britt


Tilbage til "Morbus Hirschsprung"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster