hirschprung ,madplan

Morbus Hirschsprung er en medfødt mangel på nerveceller i endetarmen og nogle gange også i et større eller mindre afsnit af tyktarmen.
Forumregler
Besøg evt. forældregruppen for at se hvilke arrangementer COPA afholder for forældre og børn
heltny2010

hirschprung ,madplan

Indlægaf heltny2010 » 27. jul 2010 06:47

Jeg har en lille dreng på 5 år som har hirschprung. Han blev opereret for små 4 mdr siden. De har prøvet kun og fjerne det som var udspilet, også lappe sammen igen. Men hvad gør jeg ang hans mad? Han blev akut indlagt for 14 dage siden, fordi at han var så forstoppet igen, at alt hvad han spiste kom op igen. De kunne så fortælle mig at der var en kostplan han skulle følge. Det havde man så lige glemt og fortæller om. Susanne fra Teddy på OUH har ferie og jeg har ledt efter en madplan. Hvor finder jeg sådan en? Er der nogen som kan hjælpe? :roll:

Peter Sørensen

Re: hirschprung ,madplan

Indlægaf Peter Sørensen » 27. jul 2010 11:32

Hej

Kontakt afdelingens ledelse med det samme, og klag, hvis der er en kostplan i skal følge ,skal du selvfølgelig have den ,uanset om der er ferie på Teddy eller ej.

jeg tør ikke selv råde dig, da diæt/kostplan kan variere fra det ene barn til det andet, afhængigt af operationens forløb, alder og andre faktorer.

heltny2010
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27. jul 2010 06:49

Re: hirschprung ,madplan

Indlægaf heltny2010 » 29. jul 2010 07:49

Mange tak for dit svar. Jeg troede ellers at der var nogle fællestræk ang mad. Jeg har også snakket med copa ang en madplan, hun kunne ikke hjælpe, men var utrolig flink og forståendene (kunne så indmelde mig/ Jonas) . Jeg har kontaktet Teddy på OUH pr. mail og håber på en tilbagemelding. :)

Gæst

Re: hirschprung ,madplan

Indlægaf Gæst » 22. jan 2012 20:23

I skal bede om at blive henvist til en diætist på sygehuset... desværre synes jeg heller ikke at jeg har fået megen hjælp fra OUH. Men I kan altid ringe til afd. H3, hvor børn med morbus hirschsprung hører til..


Tilbage til "Morbus Hirschsprung"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 1 gæst