Pusleplads, hvad gør I ???

Morbus Hirschsprung er en medfødt mangel på nerveceller i endetarmen og nogle gange også i et større eller mindre afsnit af tyktarmen.
Forumregler
Besøg evt. forældregruppen for at se hvilke arrangementer COPA afholder for forældre og børn
Louise. R
Indlæg: 8
Tilmeldt: 5. mar 2007 22:17
Geografisk sted: 9240 Nibe

Pusleplads, hvad gør I ???

Indlægaf Louise. R » 6. mar 2009 18:18

Hej.

Jeg er mor til Frederik på 4 år. Frederik har Hirschsprung og skal skiftes mange gange i løbet af et døgn. Når vi skifter Frederik så foregår det på vores helt alm puslebord. Men, idet Frederik er 4 år, så er der jo ikke særlig meget plads til ham på puslebordet, og han er jo også tung at løfte op og ned hele tiden.
Hvad gør I ??
Har i et specielt lavet puslebord eller.......

Peter Sørensen

Re: Pusleplads, hvad gør I ???

Indlægaf Peter Sørensen » 8. mar 2009 22:11

Hej Louise
jeg kan godt nok ikke hjælpe udfra direkte erfaring.

Men jeg ved at man i offentlige institutioner og dagplejen, anvender stiger som børnene selv kravler op på ,således at man ikke skal løfte børnene op på puslepladsen.

Jeg vil umidllebart tro at man kan købe sikre stiger i forretninger med børne udstyr.

Louise. R
Indlæg: 8
Tilmeldt: 5. mar 2007 22:17
Geografisk sted: 9240 Nibe

Re: Pusleplads, hvad gør I ???

Indlægaf Louise. R » 8. mar 2009 22:39

Vi har også talt meget om at få fat i en stige da vi så vil blive fri for alle løftene, men et andet stort problem er også at han stort set ikke kan være på puslebordet. Et puslebord er jo ikke så stort når man er 4 år.


Tilbage til "Morbus Hirschsprung"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster