Er det forkert

Spørgsmål/debat vedrørende sex og samliv og graviditet
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Allan P

Er det forkert

Indlægaf Allan P » 6. apr 2014 08:53

Jeg er en fyr på 22 år som for to år siden fik permanent stomi. Efter at have haft den i 8 mdr forlod min kæreste mig. Sagde rent ud hun ikke kunne leve med en stomist. Jeg har efterfølgende lukket mig inde, men problemet er at jeg har et relativt stort sex behov. Jeg taler kun med min nabo, som er 30 år ældre end jeg og sygeplejerske. En dag fortalte jeg hende om mit problem. Hun sagde hun qua sit job havde hørt at man kunne afhjælpe problemet ved simpelthen at begynde at gå i dameunderbukser. Jeg blev flov. Det var ikke mig. Men hun handlede. Sagde vent og 2 minutter efter stod hun med en pose med 4 par af hendes underbukser, 2 undertrøjer, 2 bher og 5 lommetørklæder, som hun sagde kunne afhjælpe om de ædlere dele. Jeg sagde tak og var pinlig. Men jeg prøvede dem nogle dage. Og det hjalp!! Også med de andre ting om de ædlere dele. Jeg sagde til hende det var en god ide, og nu har hun lige været med en pose med 10 af hendes underbukser. Jeg ville give hende penge men hun mente på denne dag ville hun gøre en god gerning. Hun havde så meget sagde hun. Er jeg helt forkert på den??? Er der nogen der har erfaring om dette???

Steen Samuelsen
Indlæg: 355
Tilmeldt: 13. sep 2007 14:39
Årgang: 1947
Stomi siden: 2007
Geografisk sted: Fredericia

Re: Er det forkert

Indlægaf Steen Samuelsen » 6. apr 2014 11:00

Hej Allan.

Det er altid kedeligt at høre når nogle føler sig svigtet.
At isolere sig selv løser ingen problemer, men heldigvis er der for nylig oprettet en datingside for stomister (http://www.stomidating.com ). Den kunne du jo starte med at bruge og i første omgang se om du kan komme i kontakt med andre der har gode råd eller eventuelt få en date med en der forstår dig bedre end din tidligere kæreste.
Op med humøret, der er mange gode dage foran dig.
Med venlig hilsen ;-)

Steen

Birgitte

Re: Er det forkert

Indlægaf Birgitte » 7. apr 2014 09:18

Hej med dig.
Nej nej det er da slet ikke forkert. Er da ked af høre at du blev forladt. Jeg er også stomist og har en dejlig mand. Men min sexlyst er meget lille og det lider han da under. Så vi gør faktisk det samme. Han bruger og mit undertøj til at afhjælpe situationen. Det kan være mine trusser, bher eller også min lommetørklæder. Og jeg synes det helt ok. Og rart at han gør det på den måde. Kunne jo også have valgt en anden. Jeg har købt lidt ekstra af det hele så der altid er noget til ham.

Pernille Th.

Re: Er det forkert

Indlægaf Pernille Th. » 9. apr 2014 15:40

Synes det et fedt du åbner for et ømt emne. Der må være flere, der byder ind. Synes det er helt fint ar du bruger dameundertøj som hjælp. :D

Jesper
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. jun 2011 21:23
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Kbh

Re: Er det forkert

Indlægaf Jesper » 22. apr 2014 20:24

Først og fremmest. Hvor er du dog modig og sej Allan at du tør lukke op for det her, FLOT.

Synes det er vigtigt at understrege for dig at der selvfølgelig intet forkert er i det og hvis det virker for dig, så er det bare genialt jo.

Bare du ikke opgiver kærligheden, det ville være en fejl, der er kvinder derude der er ligeglade med om der er en pose der på maven og lad mig sige det rent ud, den så absolut hotteste kvinde jeg har været sammen, var EFTER jeg fik stomi, så tro på det :) :)
/Jesper

Channe

Re: Er det forkert

Indlægaf Channe » 29. apr 2014 08:45

Godt gået. Også af din nabo. Det er et menneske med overskud, der forærer sit undertøj væk til en mand. Brug det og nyd det. Jeg er stomist og har ikke haft lyst til sex i flere år. Min mand accepterer det, men jeg accepterer også at han, når det "kniber", bruger mine underbukser. Hvis der er flere kvinder, hvis mænd også bruger jeres undertøj, vil i så ikke godt lige knytte en kommentar her. TAK.

Pia Krogh

Re: Er det forkert

Indlægaf Pia Krogh » 1. maj 2014 14:36

Hvis ikke man har overskud til at hjælpe kræftramte, er man i mine øjne en svag person. Det kan ramme DIG i morgen!!! Har en svoger, min mands bror, der blev alene, da hans kone gennem 29 år ikke synes han var attraktiv mere, da han blev kræftramt. Han nævnte netop en da for mig, at det seksuelle nu var en by i Rusland. Så sagde jeg først i sjov til ham. Vil du ikke have nogle af mine underbukser??? Det kan måske hjælpe dig! Han takkede ja. Jeg fandt 3 par han kunne få. Og han var lykkelig. Fik senere to par mere. Han døde desværre 5 mdr senere, men var glad for hjælpen.

Grerthe

Re: Er det forkert

Indlægaf Grerthe » 4. jun 2014 10:51

Nej. Hvis et par eller to af mine underbukser, min bh eller andet kunne hjælpe et menneske, fik han/hun dem lige på stedet.

Sjanne P.

Re: Er det forkert

Indlægaf Sjanne P. » 23. aug 2014 11:32

Hej ej forkerte.

Kom tilfældigvis til at se dit indlæg. Jeg er sygeplejerske og kom hos en yngre mand, der lige havde fået stomi. Han var meget ked af situationen og havde tidligt opgivet sex og samliv. Da jeg havde været hos ham et par gange opdagede jeg, at når jeg tog derfra manglede jeg enten et stof lommetørklæde i min jakke eller taske. Et par dage efter opdagede jeg de lå i hans skuffe. I stedet for at reagere negativt, gjorde jeg det, at jeg næste dag havde taget 10 stk med hjemmefra, som jeg bare lagde i hans skuffe. Herefter kunne jeg beholde dem jeg havde på mig. Der blev aldrig nævnt noget, kun den sidste dag jeg var der. Der kom et forsigtigt "tak for det hele". Jeg blev glad for at kunne hjælpe. Så nej du gør intet forkert.

Marie-Louise

Re: Er det forkert

Indlægaf Marie-Louise » 20. sep 2014 11:03

Kære "forkerte".
Du er bare go`. Tør bryde et tabu. Jeg har en god veninde som når det "kniber" gerne lader mig gøre brug af hendes bh eller trusser. Så har jeg dem enten på eller har dem bare på mig. Følelsen er god og det er det vigtigste.
Jeg forstår ikke at flere ikke har meldt ind. Det må påvirke andre end os. Så godt gået.


Tilbage til "Sex, samliv og graviditet"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster