Analsex og stomi

Spørgsmål/debat vedrørende sex og samliv og graviditet
Forumregler
Læs mere om livet med stomi. Husk også at Stomiforeningen COPA tilbyder gratis rådgivning
Anonym

Analsex og stomi

Indlægaf Anonym » 27. maj 2013 17:30

Hej herinde
Er der nogen, der ved, om det er sikkert at dyrke analsex, hvis man har stomi?
Man kan, så vidt jeg forstår, være blevet lukket bagi på forskellige måder - nogen har stadig et endehul og en del af endetarmen tilbage, hvor andre vist er blevet lukket helt ude ved endehullet. Hvis man stadig har sit endehul, kan man så dyrke analsex uden risiko for at skade systemet/tarmene/stomien?

Vh
Pigen der er glad for at udforske sexlivet med sin kæreste :-)

LoVo
Indlæg: 7
Tilmeldt: 16. jan 2013 19:46
Årgang: 1982
Stomi siden: 2013
Geografisk sted: Ikast-Brande

Re: Analsex og stomi

Indlægaf LoVo » 27. maj 2013 21:57

Hej Anonym.
Nu taler jeg ud fra almindelig sund fornuft, og ikke ud fra erfaring...(jeg er lukket bagtil og har derfor ikke længere min endetarm), men jeg vil da bestemt mene, at så længe du stadig har din endetarm, så burde der ikke være noget "sundhedsskadeligt" i at dyrke analsex. Lige på det punkt er du jo magen til alle andre :wink:

Mvh. Louise
Morbus Crohn: jan. 2003
Ileo-rektal anastomose (IRA): nov. 2004
Ileostomi: jan. 2013

Peter Sørensen

Re: Analsex og stomi

Indlægaf Peter Sørensen » 27. maj 2013 23:40

Under ingen omstændigheder, uden en snak med lægen der har opereret.
længden på stumpen kan variere, slimhinde og den tilbageværende tarm skrumper og påvirkes af at der ikke længere er "normale" forhold, så det kan medføre utilsigtet skade.

Anonym

Re: Analsex og stomi

Indlægaf Anonym » 28. maj 2013 09:19

Hej
Tak for begge svar :-)
Jeg kan forstå på det sidste, at det fornuftige vil være at spørge inde på sygehuset. Jeg går til årlig kontrol hos både en medicinsk læge og en stomisygeplejerske, så jeg kan vel spørge en af dem. Men... Det er ikke fordi, jeg er ekstremt blufærdig mht. at tale om sex, men jeg har alligevel lidt svært ved, at skulle spørge dem om så konkret en ting. Har I herinde nogen gode tips til, hvordan man spørger om sådan noget?

Jesper
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. jun 2011 21:23
Årgang: 1979
Stomi siden: 2008
Geografisk sted: Kbh

Re: Analsex og stomi

Indlægaf Jesper » 28. maj 2013 16:04

Anonym skrev:Hej
Tak for begge svar :-)
Jeg kan forstå på det sidste, at det fornuftige vil være at spørge inde på sygehuset. Jeg går til årlig kontrol hos både en medicinsk læge og en stomisygeplejerske, så jeg kan vel spørge en af dem. Men... Det er ikke fordi, jeg er ekstremt blufærdig mht. at tale om sex, men jeg har alligevel lidt svært ved, at skulle spørge dem om så konkret en ting. Har I herinde nogen gode tips til, hvordan man spørger om sådan noget?


Well, min stomisygeplejerske snakkede om sex (sexliv generelt) efter min opration, så jeg vil sige spørg lige ud, hun havde faktisk også en lidt sød/sjov, mest sød, historie om lige det med anal sex, på intet tidspunkt i den historie snakkede hun om at anal sex var meget forbudt eller farligt, men som Peter skriver, vi er alle opereret forskelligt, så spørg lægen.

Angående hvordan at spørge, spørg lige ud.

"Jeg vil gerne prøve anal sex, men er det muligt efter min operation?"

Faktisk er jeg der hvor jeg håber du havde fået hvis det ikke var muligt, så ualmindeligt er anal sex heller ikke, men men, held sikker end....

Go for it.
/Jesper


Tilbage til "Sex, samliv og graviditet"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster